Największe pojedynki sleeperów z drogowymi autami sportowymi [WIDEO]

Największe pojedynki sleeperów z drogowymi autami sportowymi [WIDEO]

Drag race

Podaj dalej

Są dwa sposoby na to by mieć sportowy samochód. Jednym z nich jest jego zakup, jednak nie wszystkich stać, aby wydać kilkaset tysięcy lub milionów na samochód. Czy jest jakaś alternatywa dla drogich sportowych aut? Oczywiście, można samemu taki pojazd zbudować.

Charakterystyka typowego sleepera

Sleeper to auto, które ma nie zdradzać, że dysponuje mocnym silnikiem i ponadprzeciętnymi osiągami. Pomysłów na zbudowanie takiego samochodu jest naprawdę bardzo dużo. Większość opiera się na wyjęciu małego silnika i montażu znacznie większego, najlepiej turbodoładowanego. Dużą popularnością wśród tego typu projektów od lat cieszy się jednostka benzynowa z Toyoty Supry Mk4 o znanej nazwie fabrycznej 2JZ.

Silnik ten ma 3,0 l pojemności i seryjnie generuje moc około 330 KM. Ma jednak potencjał na dużo więcej. Część tunerów wyciska z niego 500-600 KM, ale są i tacy, którzy potrafią wystroić tę jednostkę na ponad 1000 KM. Ta druga opcja wymaga jednak zastosowania wielu nowych elementów silnika wykonanych z kutego aluminium.

Niestety zakup silnika 2JZ to co najmniej 50 000 zł. Tańszą alternatywą są stare jednostki benzynowe produkcji BMW. Tunerzy wykorzystują głównie silniki V8 M60 i M62 z końca lat 80. i 90. Są dużo tańsze niż silnik 2JZ i również zapewniają całkiem dobrą wytrzymałość. Jest jeszcze jeden ważny plus. Na rynku do silników BMW jest znacznie więcej części niż do jednostek z aut japońskich. Na dodatek są też sporo tańsze.

Tunerzy lubią również wykorzystywać silnik 1.8 Turbo z koncernu Volkswagen AG oraz jednostkę o pojemności 2,7 l z podwójnym turbodoładowaniem spotykaną lata temu. Swego czasu wiele osób stosowało też podkręcony silnik 1.9 TDI.

Najciekawsze sleepery

Najciekawsze sleepery to zdecydowanie te bazujące na starszych i często budżetowych samochodach. Fiat Ciquecento, Łada Niva czy Trabant. To właśnie takie auta budzą największe zainteresowanie w starciu z dużo szybszymi sportowymi autami takich prestiżowych marek jak: Porsche, Ferrari, Lamborghini czy Bugatti.

Takie projekty są dowodem na to, że można dużo taniej zbudować szybki samochód. Oczywiście, aby auto było względnie niezawodne, taka operacja i tak wymaga włożenia dużej ilości pieniędzy. Jednak są to nadal znacznie mniejsze kwoty niż zakup sportowego auta.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News