Tak polscy mechanicy oszukują klientów! Dlaczego nie lubimy do nich jeździć?

Tak polscy mechanicy oszukują klientów! Dlaczego nie lubimy do nich jeździć?

Mechanik

Podaj dalej

Polscy mechanicy podobnie jak osoby handlujące samochodami nie cieszą się dobrą opinią. Oczywiście jest to generalizacja krzywdząca sporą grupę osób, które rzetelnie i profesjonalnie podchodzą do swojej pracy. Tym razem, przyjrzymy się jednak tym gorszym.

Lekceważenie klienta i niedotrzymywanie terminów

To najczęściej spotykany problem, który dotyka dużej liczby klientów. Mechanicy są niesłowni, nie dotrzymują terminów i często zdawkowo odpowiadają na pytania zadawane przez klientów. Oczywiście nikt nie twierdzi, że każda naprawa powinna być wykonana co do minuty. Jednak spora grupa mechaników nie informuje klientów o tym, że naprawa się wydłuży. Niestety wielu mechaników nie lubi rozmawiać i to wyraźnie widać w dużej liczbie warsztatów. Mechanikom wyraźnie brakuje pokory. Często czują się jak ,,święte krowy’’. Serwisów samochodowych jest cały czas za mało, a aut przybywa. Ktoś musi je naprawiać. Jeśli do większości warsztatów na naprawę trzeba czekać od tygodnia do kilku tygodni, to oznacza, że popyt na usługi serwisowe przewyższa podaż. W efekcie, wielu klientów jest skazana ,,na łaskę’’ mechanika.

Fot. pixabay.com

Żądanie dopłaty za faktury i oszukiwanie klientów

Wydawać by się mogło, że ,,kowbojskie’’ lata 90. i żądanie dopłacania do faktur to już przeszłość. Jednak nie w przypadku mechaników. Wielu z nich nadal życzy sobie dodatkowych pieniędzy za wystawienie faktury. ,,Z fakturą 500 zł, bez faktury 300 zł.’’ Kto naprawiał samochód i miał do czynienia z mechanikami, dobrze zna tego typu propozycje. Kolejna kwestia to oszukiwanie klientów. Montaż tańszych części niż te umówione, nie wymienianie podzespołów, które miały zostać wymienione. Na szczęście to zdarza się coraz rzadziej, ale nadal klienci trafiają na takich krętaczy.

Mechanik
Fot. pixabay.com

Piękny budynek, poczekalnia, ekspres do kawy o niczym nie świadczą!

Niektórym klientom wydaje się, że piękny odnowiony budynek, ładna poczekalnia czy ekspres do kawy to gwarancja dobrej obsługi. Niestety w wielu przypadkach to pozory. To, że właściciela stać na odnowienie budynku i zainwestowanie w kilka drobnych udogodnień, nie oznacza, że taki warsztat potrafi naprawiać samochody i jest rzetelny. Za to często okazuje się, że liczy więcej. Ekspres do kawy, skórzane kanapy czy inne udogodnienia. To wszystko przecież musi się zwrócić.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News