Najbogatsze marki motoryzacyjne świata! Jak zmieniały się od 2002 roku?

Najbogatsze marki motoryzacyjne świata! Jak zmieniały się od 2002 roku?

Najdroższe marki motoryzacyjne świata

Podaj dalej

Ekipa z brytyjskiego programu motoryzacyjnego carwow postanowiła przygotować analizę najbogatszych koncernów motoryzacyjnych przez ostatnie około 20 lat. Jak zmieniało się to w okresie od 2002 roku do roku obecnego?

Duzi gracze stale utrzymują wysokie pozycje

Choć duzi gracze utrzymują się na wysokich pozycjach przez lata to w widać też spore zmiany. Na początku na pierwszych miejscach była Toyota, Mercedes i Honda. Później nastąpiło kilka przetasowań. Choć Toyota przez zdecydowaną większość ostatnich dwóch dekad zajmowała pierwsze miejsce. W międzyczasie na miejscu Mercedesa pojawił się Volkswagen. Z kolei w następnych latach Honda została zepchnięta na 4. miejsce przez Mercedesa.

Dopiero w roku 2021 Tesla całkowicie zdeklasowała resztę konkurencji zostawiają Toyotę i Volkswagena daleko w tyle. Co ciekawe, w ostatnich latach do elitarnego grona najdroższych marek świata dołączyło również Ferrari oraz chińskie marki BYD oraz Great Wall. Tym samym, ta pierwsza z nich jest obecnie 4. najdroższym koncernem motoryzacyjnym na świecie.

Jak widać chińskie marki rozpychają się mocno nie tylko na rynku elektroniki, ale również i motoryzacji. Choć obecnie w Polsce nie ma ani jednego salonu jakiegokolwiek producenta z Państwa Środka, to nie jest powiedziane, że za kilka lat taki się pojawi.

Parking
Fot. pixabay.com

Motoryzacyjny rynek do niedawna był jak skamielina

Rynek samochodów do niedawna był oblegany przez Niemców, Włochów, Francuzów, Japończyków oraz Amerykanów. Czy Chińczycy sprawią, że nowe auta będą bardziej dostępne dla przeciętnego obywatela. Wszyscy dobrze pamiętamy pojawienie się w Europie chińskich telefonów, które pod względem konkurencyjności biją na łeb, na szyję konkurencję. Czy tak będzie również w przypadku aut? Tego nie wiemy.

Jednak póki co Unia Europejska i Stany Zjednoczone konsekwentnie i skutecznie ograniczają możliwość wejścia chińskich producentów aut na zachodnie rynki. Jak widać na postawie analizy przeprowadzonej przez carwow, nawet największe koncerny o ugruntowanej pozycji nie mogą spocząć na laurach. Aby być ich samochody były konkurencyjne, muszą cały czas pracować nad innowacjami. Obecnie przed większością producentów aut spalinowych stoją nowe wyzwania związane z pojazdami elektrycznymi.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News