Najbardziej szalone SWAP-y silników na świecie! Wyobraźnia mechaników nie zna granic!

Najbardziej szalone SWAP-y silników na świecie! Wyobraźnia mechaników nie zna granic!

Silnik V8

Podaj dalej

SWAP-y silników to forma tuningu polegająca na zastąpieniu jednego silnika drugim. Niestety, nie wystarczy przełożenie samej jednostki napędowej. Konieczny jest również montaż nowej wiązki elektrycznej oraz wielu innych elementów.

Zbudowanie takiego projektu to nie jest łatwa sprawa

Cały projekt może pochłonąć kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy złotych. Nie piszemy tutaj o konkretnych kwotach, bo te w przypadku tego typu samochodów są bardzo płynne. Wystarczy jeden mały problem i może okazać się, że trzeba na auto przeznaczyć znacznie większe nakłady finansowe. Pieniądze to nie jedyny problem przy budowie tego typu projektów.

Kolejną rzeczą, z którą trzeba się zmierzyć jest dobór odpowiednich części. I nie chodzi tutaj o dostęp do nich, bo w dzisiejszych czasach, podzespoły można sprowadzić niemal ze sklepów na całym świecie. Niestety nie wszystko pasuje. Zamówienie części z USA czy Japonii to dodatkowy czas. Jeśli okażą się niekompatybilne, trzeba je będzie odesłać, a to trwa sporo czasu.

Czego jeszcze wymaga SWAP?

Jak już wyżej wspominaliśmy, montażu nowej wiązki elektrycznej. W wielu przypadkach, przebudowy wymaga również cały układ napędowy. Oprócz motoru, trzeba wymienić również skrzynię biegów, wał napędowy, a w niektórych przypadkach również półosie napędowe. Przy montażu znacznie większego silnika niż ten, który był seryjnie w samochodzie, trzeba jeszcze zmodyfikować elementy zawieszenia. W innym wypadku, może okazać się, że nowa jednostka napędowa się nie zmieści.

Co zrobić, aby mieć jak najmniej problemów w tracie przeprowadzania SWAP-a? Na pewno warto korzystać z silnika tego samego producenta co jest karoseria. Najlepiej pokusić się o montaż jednostki napędowej z topowej wersji. W takiej sytuacji jest duża szansa, że większość czynność przebiegnie zgodnie z planem i bez mocno problematycznych niespodzianek. Robiąc to warto się jednak dobrze zastanowić. Może okazać się, że znacznie bardziej opłacalny będzie zakup mocniejszej wersji modelu, który mamy.

silnik
Fot. pixabay.com

Niestety, w wielu sytuacjach SWAP potrafi kosztować nawet dwa razy tyle niż pierwotnie się zakłada. Wynika to z wielu drobnych problemów, które bardzo trudno przewidzieć. Aby zminimalizować ryzyko ich wystąpienia, warto oddać auto do mechanika, który już robił podobne modyfikacje.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News