Jeszcze kilka dekadę temu na tak mocnego diesla mogło pozwolić sobie niewiele osób. Dzisiaj takie auto może kupić prawie każdy, kogo stać na nową Dacię. O jaki model BMW chodzi? O 335d E90. To prawdziwy samochód sportowy z jednostką wysokoprężną.
Jakie osiągi oferuje BMW 335d E90?
BMW 335d E90 ma podwójnie doładowany silnik 3-litrowy z rodziny N57. To dość trwała jednostka. Jednak po 200 000 km radzimy prewencyjnie wymienić łańcuch rozrządu. Przed zakupem tego model warto też skontrolować w jakim stanie są wtryskiwacze. Jakie osiągi ma ten model BMW? Auto rozpędza się do setki w zaledwie 6 s. Jego prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Moc podwójnie doładowanego 6-cylindrowego silnika to 286 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 580 Nm.

Auto jest podatne na tuning. Niektórzy osiągają nawet około 400 KM i ponad 700 Nm. Podkręcając moc, trzeba oczywiście mieć na uwadze fakt, że wraz z podkręcaniem osiągów, znacząco wzrasta ryzyko awarii. Jednak w pewnym zakresie można pozwolić sobie na względnie bezpieczny tuning. Radzimy skonsultować to z tunerami, którzy specjalizują się w modyfikacjach BMW.
Ile kosztuje BMW 335d E90?
Za zadbaną sztukę trzeba zapłacić od ponad 40 000 zł nawet do niecałych 60 000 zł. Najdroższe i najbardziej zadbane kupicie w Szwajcarii lub w Niemczech. BMW 335d E90 to samochód, który będzie dawał dużo radości z jazdy. Jednak znalezienie zadbanego egzemplarza nie będzie łatwe. Radzimy bardzo dokładnie sprawdzić konkretne egzemplarze przed zakupem. W przypadku tego modelu zdecydowanie nie warto na tym oszczędzać.

Zakup zaniedbanej sztuki lub takiej, która z pozoru wydaje się być w dobrym stanie, szybko się zemści. Już po kilku miesiącach eksploatacji może okazać się, że wkład w naprawy wynosi równowartość samochodu. Z drugiej strony, musicie się też liczyć z tym, że wkład finansowy w takie auto może wynieść od kilku tysięcy do ponad 10 000 zł. Sam koszt wymiany dwóch kompletów niskoprofilowych opon to wydatek rzędu nawet 5 000 zł. Jeśli coś zawiedzie w silniku to z pewnością nie będą to tanie naprawy. Jednak decydując się na samochód o mocy prawie 300 KM, trzeba liczyć się z pewnymi kosztami eksploatacyjnymi. Warto mieć zapas pieniędzy na serwis po zakupie takiego auta.
Fot. BMW