Mistrzowski pojedynek jakiego nie widziałeś! Porsche elektryczne kontra spalinowe! [WIDEO]

Mistrzowski pojedynek jakiego nie widziałeś! Porsche elektryczne kontra spalinowe! [WIDEO]

Wyścig Porsche

Podaj dalej

Ekipa z carwow znowu wpadła na ciekawy pomysł. Tym razem postanowili zestawić ze sobą dwa zupełnie inne modele marki Porsche. Po jednej stronie linii startowej staną elektryczny Taycan Turbo S, po drugiej kultowe 911 Turbo S.

Które auto jest szybsze na papierze?

Elektryczne Porsche ma silnik o mocy 626 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 1050 Nm. Auto osiąga pierwszą setkę w 2,8 s. Jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 260 km/h. Jak to wygląda w przypadku spalinowego Porsche 911 Turbo S. Auto ma podwójnie doładowany 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,7 l. Jego moc to 650 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 800 Nm. W tym przypadku pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzy po 2,7 s. Prędkość maksymalna tego modelu to imponujące 330 km/h.

Który samochód wygrał wyścig?

Zgodnie z danymi podawanymi przez producenta, szybszy powinien być samochód spalinowy. Czy tak było podczas wyścigu zorganizowanego przez ekipę carwow? W pierwszym pojedynku wygrało Porsche Taycan. Elektryk prowadził od początku, jednak 911-ka dość szybko zaczęła go doganiać. Co prawda, wygrał Taycan, ale spalinowe Porsche przekroczyło linię mety zaraz za nim. W drugiej próbie role aut się odwróciły. To 911 Turbo od początku prowadziło. Jednak elektryk dojechał do mety niewiele później. Jak widać, papierowe dane nie zawsze dobrze odzwierciedlają rzeczywistość. Jednak w tym przypadku jest to w pełni zrozumiałe. Osiągi obydwu aut nie różnią się znacznie. Wygrywa to auto, w którym kierowca miał lepszą reakcję w czasie startu.

Logo Porsche
Fot. pixabay.com

Tak wyglądał wyścig na ¼ mili ze startu zatrzymanego. A które auto okazało się szybsze ,,z rolki’’? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie oglądając film. Nie będziemy zdradzać wszystkich szczegółów. Oglądając nagranie, dowiecie się również, który z samochodów ma krótsza drogę hamowania. Które z aut byśmy wybrali? Na pewno benzynowe Porsche 911 Turbo. Jest równie szybkie, a do tego podczas przyspieszenia można posłuchać przyjemnie brzmiącego silnika. To cecha silników benzynowych, która jest nie do przecenienia. Być może w przyszłości auta elektrycznie będą miały równie ciekawy dźwięk silnika. Czy tak będzie faktycznie? Zobaczymy.

Fot. YouTube/Kanał: carwow, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News