Mechanik naprawiający nowe BMki szczerze o właścicielach Volkswagenów z 1.9 TDI! [WIDEO]

Mechanik naprawiający nowe BMki szczerze o właścicielach Volkswagenów z 1.9 TDI! [WIDEO]

BMW F30 LCi

Podaj dalej

Przeglądając polskie kanały motoryzacyjne na YouTubie, trafiliśmy na kanał o nazwie M&M Cars. Nasz zainteresowanie wzbudził jeden z filmów, gdzie mechanik ,,odczarowuje’’ złą sławę 2-litrowych silników Diesla N47.

Co dokładnie powiedział?

Mechanik wspomina o postępie technologicznym jaki dokonał się przez lata. Jakie ilości paliwa zużywały stare jednostki benzynowe i diesle, a ile palą współczesne silniki. Mówi również o osiągach współczesnych motorów. Porównuje również poziom komfortu spotykany w Passacie B5 z tym w BMW Serii 3 F30.

Oczywiście przeskok technologiczny jest i co do tego nie ma dwóch zdań. Prawdą jest też, że diesle N47 to w gruncie rzeczy nie są złe silniki. Jedną ich wadą jest nietrwały łańcuch rozrządu. Można by teoretycznie mówić, że M47 było lepsze. Wiele osób zapomina jednak o tym, że ten silnik miał problem z zacierającymi się panewkami. Też nie był w pełni doskonały. Warto obejrzeć film i wyrobić sobie własne zdanie.

Stare BMW vs nowe naszym zdaniem

Przewagą w nowych Bmkach jest przede wszystkim znacznie szybsza skrzynia automatyczna. Argumentem przemawiającym za świeższymi modelami jest również pozycja za kierownicą. Zakres regulacji fotela i kolumny kierowniczej w E46 i w F30 to przepaść. W nowszych autach mamy też lepiej rozwinięty system info-rozrywki, samochody te są również znacznie bezpieczniejsze. Pomijając systemy bezpieczeństwa, nowe karoserie lepiej przyjmują energię w przypadku uderzenia.

BMW F30
Fot. BMW

Jedno jest tylko zastanawiające. Najnowsze BMW G30 318d o mocy 150 KM osiąga pierwszą setkę w 8,5 s, 20-letnie E46 w wolnossącej odmianie 320d o mocy 150 KM, rozpędza się do 100 km/h w 8,8 s. Jak widać, w tym przypadku przeskok technologiczny jest raczej symboliczny.

Fot. BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News