Masz silnik Diesla? Idzie ciężka zima, będziesz miał problemy z odpalaniem! Jak temu zapobiec? [wideo]

Masz silnik Diesla? Idzie ciężka zima, będziesz miał problemy z odpalaniem! Jak temu zapobiec? [wideo]

Podaj dalej

Jeszcze do niedawna nikt nie wierzył w powrót prawdziwej zimy. Jak pokazały ostatni dni, śnieg jest już praktycznie w każdym rejonie Polski. Jest to pewien problem dla właścicieli aut z silnikami Diesla. One znacznie trudniej odpalają w mroźne dni. Zobacz jak wygląda uruchamianie ich przy ekstremalnie niskich temperaturach.

Dlaczego diesel ciężko pali w zimie? Jak temu zapobiec?

Najczęściej z powodu specyfiki paliwa jakim jest olej napędowy, z którego w trakcie mrozów wydziela się parafina. W rezultacie paliwo robi się gęstsze i ciężej dociera do cylindrów. Problemy z odpalanie w przypadku silnika Diesla mogą powodować również zużyte świece żarowe, a także wiekowy akumulator. Jeśli więc nie wiesz kiedy w twoim aucie były wymieniane świece żarowe i akumulator, a przypuszczasz, że mają już co najmniej 5 lat. Warto wymienić je prewencyjnie, a twój diesel powinien odpalić w każdych warunkach.

Radzimy też regularnie wymieniać filtr paliwa. W dieslach nawet co 15 000 km. Dzięki temu nie tylko ograniczycie ryzyko wystąpienia problemów z odpalaniem w zimie. To pozwoli wam przedłużyć żywotność wtryskiwaczy waszego silnika Diesla. Z kolei zadbanie o świeży akumulator pomoże dłużej cieszyć się sprawnym rozrusznikiem. Wielokrotne kręcenie silnikiem Diesla znacząco zwiększa ryzyko uszkodzenia rozrusznika.

Uważaj, gdzie i co tankujesz, bo to bardzo ważne!

Problemy z odpalaniem silnik Diesla zimą mogą być spowodowane również słabej jakości paliwem. Aby uniknąć tego typu sytuacji, korzystaj ze stacji dużych koncernów. Te bardziej dbają o jakość paliw. Jeśli chcesz skorzystać z małych stacji i wesprzeć lokalny biznes, warto zapytać znajomych lub lokalnych mechaników, gdzie warto tankować. To bardzo ważne, szczególnie w przypadku silników Diesla.

Jeśli auto z silnikiem Diesla przed zimą dość długo stało. Warto wyjeździć paliwo w baku i możliwie jak najszybciej dolać paliwa zimowego. To jest znacznie odporniejsze na wytrącanie się parafiny w ujemnych temperaturach. Można też kupić specjalny zimowy dodatek do paliwa i przy okazji każdego tankowania go dolewać. Radzimy jednak wybierać specyfiki renomowanych firm, niekoniecznie te dostępne na stacjach.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News