Masz problem z odpalaniem diesla po dłuższym postoju? Szykuj się na wymianę tych części!

Masz problem z odpalaniem diesla po dłuższym postoju? Szykuj się na wymianę tych części!

Kierownica Volkswagen

Podaj dalej

Masz problem z odpaleniem silnika Diesla po dłuższym postoju? Prawdopodobnie świece żarowe w silniku wymagają już wymiany. Warto to zrobić, bo nie jest to duży wydatek.

Jaką funkcję pełnią świece żarowe w silniku Diesla?

Świece żarowe w silniku Diesla nie służą do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Dlatego, że w jednostkach wysokoprężnych następuje on samoczynnie. Pełnią one funkcję pomocnicze w przypadku rozruchu silnika na zimno. Są one szczególnie przydatne przy bardzo niskich temperaturach na dworze.

O ile w upalne dni powinno udać się odpalić diesla nawet ze zużytymi świecami żarowymi. To w zimie nie będzie to już takie łatwe. Nawet jeśli temperatura nie spadnie dużo poniżej 0 stopni Celsjusza uruchomienie jednostki napędowej może okazać się po prostu niewykonalne. Dlatego warto wymieniać je na czas.

Ile wytrzymują świece żarowe? Jak często powinno się je wymieniać?

Te mogą ulec uszkodzeniu już po 80 000-100 000 km. Dlatego warto je wymieniać prewencyjnie co 80 000 km. Powinno się to robić z kilku ważnych powodów. Po pierwsze. Im starsze i bardziej wyeksploatowane świece tym większe ryzyko, że silnik po długim postoju będzie miał problem z odpalaniem.

Diesel N47 BMW
fot. BMW

Na początku jednostka na którymś razem w końcu odpali. Jednak z każdym kolejnym uruchamianiem silnika będzie z tym coraz trudniej. Aby nie obawiać się, że w trakcie porannego uruchamiania auta, ono po prostu nie odpali. Warto po prostu wymienić świece żarowe. Nie jest to zbyt duży wydatek. Nawet markowe kosztują kilkadziesiąt złotych za sztukę.

Dlaczego jeszcze warto wymienić świece żarowe na nowe?

Z jakich jeszcze powodów warto wymienić świece żarowe? Między innymi dlatego, że w przypadku eksploatowania świec żarowych przez więcej niż 10 lat lub powyżej 100 000 km. Jeśli już będzie trzeba je wymienić – a taki moment w końcu nadejdzie – może okazać się, że jest problem z ich odkręceniem.

system-scr-diesel
Fot. pixabay.com

Wiele świeć potrafi się łamać w trakcie próby ich demontażu. Dlatego warto wymieniać je tylko u mechaników, którzy specjalizują się w odkręcaniu ułamanych świec. Warsztaty bez specjalnych zestawów i odpowiedniego doświadczenia mogą skutecznie uszkodzić wam głowicę. Remont silnika po źle wykonanej tego typu naprawie to koszty nawet około 10 000 zł.

Fot. pixabay.com, BMW

Przeczytaj również