Kupił prawie nowe BMW, szybko musiał wydać na naprawy 10 000 zł, problem dotyczy wszystkich nowszych modeli tej marki [wideo]

Kupił prawie nowe BMW, szybko musiał wydać na naprawy 10 000 zł, problem dotyczy wszystkich nowszych modeli tej marki [wideo]

Podaj dalej

Kupił prawie nowe BMW 328i F30 z małym przebiegiem, liczył na bezproblemową eksploatację. Niestety w dość krótkim czasie od zakupu okazało się, że wymiany wymaga łańcuch rozrządu oraz silniczek Valvetronica.

Typowa usterka BMW 320i i 328i F30 dotyczy wszystkich modeli serii F

Właściciel BMW 328i F30 wydał na naprawy 10 000 zł. Trzeba jednak pamiętać o tym, że awaria łańcucha rozrządu to nie przypadek. Taka usterka dotyczy większości modeli tej marki wyprodukowanych po 2010 roku. Łańcuch rozrządu rozciąga się w małych silniczkach benzynowych 1,6 l, a także w motorach 2-litrowych o różnej mocy, które również są zasilane tym szlachetniejszym paliwem.

Niestety łańcuchy rozrządu rozciągają się również we wszystkich nowszych dieslach BMW zarówno 2-litrowych jak i 3-litrowych. Mechanicy zalecają sprawdzanie łańcucha rozrządu w nowszych modelach BMW co 80 000-100 000 km i to niezależnie czy mamy do czynienia z silnikiem benzynowym czy z dieslem.

Jest na szczęście metoda, która skutecznie potrafi wydłużyć żywotność łańcucha rozrządu w modelach BMW. Jaka? Zamiast wymieniać olej silnikowy co 30 000 km jak zaleca producent, trzeba robić to co 10 000 km. Stosowanie się do tej zasady pozwoli spokojnie przedłużyć żywotność łańcucha rozrządu nawet o drugie tyle.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News