Kierowcy postanowili sprawdzić, który napęd 4x4 jest lepszy? Ten w Audi czy w Subaru? Zobacz zaciętą walkę! [wideo]

Kierowcy postanowili sprawdzić, który napęd 4x4 jest lepszy? Ten w Audi czy w Subaru? Zobacz zaciętą walkę! [wideo]

Podaj dalej

Rosyjscy entuzjaści zimowej jazdy autami z napędem 4×4 postanowili sprawdzić, który układ jest lepszy. W szranki stanęło Audi A6 C5 w wersji Allroad z podwyższonym prześwitem i Subaru Outback oraz Forester. Wbrew pozorom wyniki tych starć nie były zbyt oczywiste, ale można by się tego spodziewać. Zarówno niemiecka jak i japońska konstrukcja dysponuje solidnym napędem 4×4.

Kto właściwie wygrał ten pojedynek? Który napęd 4×4 okazał się lepszy?

W pierwszej próbie przywiązano do siebie Subaru Outback 2 generacji oraz Audi A5 C5 Allroad. W pojedynku po dłuższej walce wygrało Audi. Jednak nie wiadomo jakimi silnikami dysponowały obydwa auta i czy ich moce były zbliżone. Patrząc na dwie zagięte końcówki układu wydechowego Audi można z dużym prawdopodobieństwem przyjąć, że samochód ma pod maską 2,5-litrowego diesla o mocy 180 KM, bo jest to wersja poliftingowa. W tej generacji Outbacka nie było diesla, tylko silniki benzynowe. Pojedynek nie jest więc miarodajny.

W przypadku drugiej próby to Subaru Forester odnosi triumf. Japoński napęd 4×4 tym razem okazał się lepszy? Subaru ma prawdopodobnie 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 170 KM.  W Audi moc jest o 10 KM większa. Forester ma około 240 Nm, a A6 aż 370 Nm. Subaru jest jednak o około 200 kg lżejsze. Jak widzicie trudno jednoznacznie to ocenić, ale zawsze można się pobawić w amatorskie testy.

Pamiętajcie tylko o tym, aby w trakcie sprawdzania napędów 4×4 zachować odpowiednią odległość od osób oglądających lub filmujących tego typu zmagania. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Musicie wiedzieć też jedno. Tego typu zabawa może skończyć się kosztownym uszkodzeniem aut. Jedno to zderzenie i konieczność wykonania napraw blacharskich, a drugie to awarie mechanizmów lub skrzyń biegów.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News