Już jest! Nowy Mercedes o mocy ponad 800 KM w serii! To prawdziwa broń na BMW M5!

Już jest! Nowy Mercedes o mocy ponad 800 KM w serii! To prawdziwa broń na BMW M5!

Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE

Podaj dalej

Tak szybkiego 4-miejscowego Mercedesa jeszcze nie było. To prawdziwa ciężka broń na BMW M5 i M8. Samochód generuje moc ponad 840 KM. Mercedes-AMG GT 63 S E Performance to prawdopodobnie jedna z najszybszych hybryd tej niemieckiej marki.

Co jeszcze musisz wiedzieć o tym aucie?

Pod maską auta pracuje 4-litrowe V8 wspomagane silnikiem elektrycznym o mocy 843 KM. Maksymalny moment obrotowy tego układu go 1400 Nm. Dzięki temu samochód osiąga pierwszą setkę w zaledwie 2,9 s. Auto osiąga prędkość rzędu 200 km/h w zaledwie 10 s. Jego prędkość maksymalna to 326 km/h.

Tyle na temat liczb. Równie ważny jest fakt, że samochód nie jest typową hybrydą. Został skonstruowany jako pełnoprawne auto sportowe. Założeniem nie było oszczędzanie, a poprawa efektywności jednostki benzynowej. Takie podejście w czasach ekologicznego terroru to rzadkości. Jednak jest też coś dla oszczędnych. Samochód będzie w stanie przejechać 12 km na samej energii elektrycznej. Pytanie tylko czy potencjalnych klientów będzie to w ogóle interesować. Naszym zdaniem zdecydowanie nie. W końcu nie po to kupuje się ponad 840 KM

Jak wypada na tle głównego konkurenta ze stajni BMW?

Porównując dane podawane przez producentów można dojść do jednego wniosku. BMW M5 CS ma takie same osiągi, ale przy znacznie mniejszej mocy. Bawarski rywal dysponuje podwójnie doładowanym V8 o pojemności 4,4 l o mocy 636 KM. Jego maksymalny moment obrotowy to 850 Nm. Czas potrzebny do osiągnięcia pierwszej setki wynosi tyle samo co w Mercedesie, czyli 2,9 s. Prędkość maksymalna auta została jednak ograniczona do 305 km/h. Pod tym względem BMW przegrywa z Mercedesem. Jednak czy prędkość maksymalna większa o 21 km/h wymaga aż różnicy ponad 200 KM.

Różnica może być jeszcze w reakcji na gaz. Mercedes ma w końcu wspomaganie w postaci silnika elektrycznego, a to dużo daje. Teoretycznie na papierze nie widać dużych różnic. Jednak jak jest w rzeczywistości dowiemy się zapewne już wkrótce, kiedy pierwsza redakcja porówna te obydwa samochody. To z pewnością będzie jeden z najciekawszych pojedynków w tym roku. Sami jesteśmy ciekawi, które z aut wygra wyścig na torze oraz na ¼ mili. Liczymy na wyrównany pojedynek do ostatnich metrów prze metą. Zapowiada się ciekawa rywalizacja.

Fot. Mercedes

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News