Już jest nowe Audi S8! Pierwszy test na polskim Youtubie! [WIDEO]

Już jest nowe Audi S8! Pierwszy test na polskim Youtubie! [WIDEO]

Audi S8

Podaj dalej

Audi S8 to z pewnością jedna z najciekawszych sportowych i jednocześnie bardzo luksusowych limuzyn na rynku. Premiera każdej generacji to dla marki Audi wielkie święto. Teraz można przyjrzeć się temu autu bliżej, bo na polskim Youtubie pojawił się jego pierwszy test.

Dane Audi S8 D5, które trzeba znać

Auto ma pod maską 4-litrowy podwójnie doładowany silnik benzynowy o mocy 571 KM. Maksymalny moment obrotowy tego modelu to potężne 800 Nm. Samochód, jak na topowy model Audi przystało, ma stały napęd 4×4 o legendarnej już nazwie quattro. Za przekazywanie momentu obrotowego na koła odpowiada 8-biegowa tradycyjna skrzynia automatyczna. Audi S8 D5 waży dość dużo, bo aż 2305 kg. To sporo, ale to przecież flagowa limuzyna segmentu F.

Najbardziej imponuje jednak sprint do setki. Samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,8 s. To rewelacyjny wynik jak na taką limuzynę. Prędkość maksymalna została, tradycyjnie już, ograniczona do 250 km/h. Na pewno da się zdjąć tę elektroniczną blokadę, jednak nie mamy oficjalnych informacji ile to auto będzie w stanie pojechać po takiej modyfikacji. Porównanie pierwszej o ostatniej generacji S8 zobaczycie na kanale Auditography.

Trochę na temat historii. Jak zmieniały się osiągi Audi S8 przez lata?

Pierwsza generacja Audi S8 D2 zadebiutowała na rynku w 1996 roku. Miała wolnossący motor benzynowy V8 o pojemności 4,2 l o mocy 340 KM, Po lifcie podkręcono jednostkę do 360 KM. Auto osiągało pierwszą setkę w 5,4-5,5 s ze skrzynią manualną lub 6,6-6,8 s z przekładnią automatyczną. W kolejnej odsłonie Audi S8 D3 pojawił się kultowy silnik 5,2 l V10 spokrewniony z jednostką spotykaną w Lamborghini. Motor ten generował moc rzędu 450 KM. Auto rozpędzało się do pierwszej setki w 5,1 s.

Prawdziwą rewolucją był jednak dopiero model S8 D4 z 4-litrową jednostką V8 i podwójnym turbodoładowaniem – po raz pierwszy w tej flagowej sportowej limuzynie. Auto dysponowało mocą 520 KM lub 605 KM w przypadku odmiany S8 plus. Wersja ,,podstawowa’’ osiągała setkę w 4,1-4,2 s, a auto wzmocnione w 3,8 s. W przypadku modeli S8 D3 i S8 D4 klienci nie mieli już do wyboru skrzyni manualnej, a tylko sam automat. Obecna generacja pod względem osiągów znacząco nie odbiega od poprzedniej. Wersja S8 plus ma wręcz taki sam czas sprintu do setki jak nowe Audi S8. Więcej dowiecie się oglądając test na kanale Autowizja.

Fot. Audi

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News