Jeden z ostatnich dostępnych silników z wtryskiem pośrednim, do którego można zamontować instalację LPG!

Jeden z ostatnich dostępnych silników z wtryskiem pośrednim, do którego można zamontować instalację LPG!

Toyota logo

Podaj dalej

Decydując się na kilkuletnie auto trudno znaleźć silnik z pośrednim wtryskiem paliwa, który będzie można stosunkowo tanio przerobić na gaz. Większość współczesnych jednostek benzynowych ma bezpośredni wtrysk paliwa, a to rodzi dodatkowe problemu.

Dlaczego silniki z wtryskiem bezpośrednim są problematyczne?

Obecne na rynku instalacje gazowe do silników z wtryskiem bezpośrednim, wymagają dotrysku benzyny. W rezultacie auto przez cały czas zużywa gaz oraz benzynę. Oczywiście procent gazu jest znacznie większy, ale nie jest to już tak bardzo opłacalne jak w przypadku montażu instalacji LPG w silnikach z wtryskiem pośrednim, gdzie motor korzysta z benzyny tylko w momencie uruchamiania. Za to później cały czas pracuje już tylko na gazie.

Toyota-Avensis
Fot. Toyota

O którym silniku mowa?

Jednym z ostatnim silników benzynowych z wtryskiem pośrednim, w którym można zamontować tańszą instalację LPG jest motor Toyoty 1.8 Valvematic. Jednostka ta jest dostępna między innymi w modelu Avensis T27, gdzie generuje moc rzędu 147 KM. Była dostępna również w kompaktowym Aurisie pierwszej generacji. Motor 1.8 Valvematic można znaleźć w Aurisie do 2012 roku oraz w Avensisie produkowanym prawie do roku 2018.

Toyota-Auris
Fot. Toyota

Ci, z Was, którzy szukają jeszcze nowszej jednostki Toyoty, mają do wyboru motor 1.6 Valvematic. Ten był dostępny w drugiej generacji modelu Auris, gdzie był oferowany do roku 2015. Jednostkę tę można również znaleźć pod maską Avensisa T27 do 2018 roku. Jednak w przypadku tego modelu, znacznie lepszym wyborem będzie motor 1.8 Valvematic. Zużywa podobne ilości paliwa co 1.6 Valvematic, a zapewnia zauważalnie lepszą dynamikę.

Fot. pixabay.com, Toyota

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News