Ile wytrzymuje dwumasowe koło zamachowe w autach z silnikiem benzynowym? Więcej niż w dieslu? Ile kosztuje jego wymiana?

Ile wytrzymuje dwumasowe koło zamachowe w autach z silnikiem benzynowym? Więcej niż w dieslu? Ile kosztuje jego wymiana?

Sprzęgło

Podaj dalej

Dwumasowe koło zamachowe do niedawna było postrachem dla sporej grupy klientów kupujących używany samochód z silnikiem Diesla. Uszkodzony ,,dwumas’’ dla wielu była jak wyrok. W końcu nikt nie lubi wydawać kilku tysięcy złotych na naprawę tego elementu.

Ile wytrzymuje dwumasowe koło zamachowe?

Z tym jest bardzo różnie zarówno jeżeli chodzi o diesle jak i o silniki benzynowe. Teoretycznie w jednostka wysokoprężnych, ze względu na wyższy moment obrotowy, dwumasowe koło zamachowe zużywa się szybciej. Jednak wiele zależy tak naprawdę od stylu jazdy. W naprawdę mocnych samochodach, które generują ponad 300 KM może ono wymagać wymiana już po 100 000 km. Jednak w zdecydowanej większości aut powinno wytrzymać 200 000-300 000 km. W tym przypadku bardzo dużo zależy od użytkownika. Zbyt częsta jazda na niskich obrotach lub agresywny styl jazdy i szybka zmiana biegów to zachowania kierowców, który nie pomagają w przedłużeniu żywotności tego elementu.

Sprzęgło tarcza
Fot. pixabay.com

Ile kosztuje wymiana dwumasowego koła zamachowego i dlaczego tak drogo?

W zależności od modelu i wersji silnikowej dwumasowe koło zamachowe kosztuje od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Jednak nie warto wymieniać go bez wysprzęglika, docisku sprzęgła i sprzęgła. To zwykle zupełnie się nie opłaca, bo po krótkim czasie i trzeba będzie i tak zdemontować skrzynię i zmienić to, co nie nie zostało wymienione przy okazji demontażu i montażu ,,dwumasy’’. Najtańsze zestawy zawierające wszystkie niezbędne elementy wraz ze śrubami mocującymi da się kupić już za około 1500 zł. Do tego trzeba doliczyć wymianę od około 500 zł. To daje nam cenę 2000 zł. Niestety w przypadku wielu aut o umiarkowanej mocy 130-160 KM, taka usługa wraz z częściami będzie kosztować około 3000 zł.

Docisk sprzęgła
Fot. pixabay.com

Odradzamy jednak zastępowanie dwumasowego koła zamachowego jednomasowym. Nie dość, że będą wyczuwalne znaczne drgania na karoserii to znacznie przyspieszy to proces zużycia skrzyni biegów. Koło dwumasowe chroni ją przed wibracjami. Jeśli go zabraknie, przekładnia będzie musiała wytrzymywać znacznie większe przeciążenia. W teorii zaoszczędzicie na zakupie ,,dwumasy’’, ale w niedalekiej przyszłości będziecie musieli wydać na naprawę skrzyni biegów. Warto więc dwa razy się zastanowić zanim zdecydujecie się na złudne oszczędności.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również