Dlaczego twój samochód tak dużo pali? Podpowiadamy co można z tym zrobić

Dlaczego twój samochód tak dużo pali? Podpowiadamy co można z tym zrobić

Jak ominąć kolejki na stacjach benzynowych

Podaj dalej

Chyba nikt nie lubi, gdy jego auto zużywa dużo paliwa. Oczywiście, w przypadku samochodów sportowych trzeba się z tym pogodzić. Jednak niekiedy zdarza się tak, że nawet jednostki o pojemności 1,4 l, 1,6 l czy 1,8 l potrafią zużywać zaskakująco duże ilości paliwa. Jak temu zaradzić?

Co sam możesz z tym zrobić?

Na pewno warto zastanowić się nad stylem jazdy. Jeżeli spiesząc się rano do pracy często wciskasz gaz w podłogę to na pewno w znaczący sposób zwiększasz spalanie, a co za tym idzie częściej musisz tankować. Jak temu zapobiec? Wystarczy wyjeżdżać z domu wcześniej. Może brzmi to śmiesznie, ale jadąc spokojnie z pewnością zużyjesz znacznie mniej paliwa. W miarę możliwości staraj się wybierać mniej zakorkowane drogi. Nie wciskaj gazu w podłogę jeśli widzisz, że zaraz na następnych światłach będziesz musiał hamować.

Kolejna istotna kwestia to pozbycie się balastu. Być może cały czas wozisz coś ciężkiego w bagażniku o czym już dawno zapomniałeś. Dodatkowa waga to większe zużycie paliwa. To samo tyczy się wożenia pustych boksów dachowych lub bagażników na rowery. Te z kolei, nie tyle zwiększają wagę auta, co pogarszają jego aerodynamikę.

Kierownica Mercedesa
For. pixabay.com

Może to najwyższy czas odwiedzić mechanika

W osprzęcie silnika może wystąpić bardzo dużo różnych usterek. Wiele z nich, choć z na pierwszy rzut oka niepozornych, ma znaczący wpływ na zużycie paliwa. Nawet niesprawności jednego z czujników, którego wymiana kosztuje kilkaset lub kilkadziesiąt złotych może skutecznie zwiększyć spalanie samochodu nawet o 1-2 l/100 km.

Za częste wizyty na stacji benzynowej może odpowiadać również nie w pełni sprawny układ zasilania paliwem. Lejące wtryskiwacze, wyeksploatowana pompa wysokiego ciśnienia to elementy, które muszą działać prawidłowo. Wzrost spalania mogą powodować również uszkodzone cewki zapłonowe, zacinająca się przepustnica lub niesprawny przepływomierz.

Naprawa zawieszenia
Fot. pixabay.com

Zanim jednak wysnujecie własną diagnozę i wydacie na nową część, czasem lepiej pojechać do doświadczonego mechanika. Te może znacznie skuteczniej zlokalizować usterkę. To w wielu sytuacja oszczędzi wam dużo czasu i pieniędzy wydanych na kolejne części, których wymienianie może nie przynieść żadnego efektu. Szczególnie, że diagnozowanie awarii w osprzęcie silnika nie należy do łatwych zadań. Często wymaga doświadczenia.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News