Daniel Abt zorganizował wyścig na 1/4 mili z udziałem BMW M3 Competition i Audi RS5

Daniel Abt zorganizował wyścig na 1/4 mili z udziałem BMW M3 Competition i Audi RS5

audi-rs5-coupe

Podaj dalej

Jeśli jesteście fanami motoryzacji to nie możecie nie kojarzyć słynnego niemieckiego tunera ABT Sportsmile, który zajmuje się poprawianiem osiągów w modelach Audi. Oprócz tego tuningują również Skody, Seaty i Volkswageny. Jeden z młodszych członków rodziny założycieli tej marki – Daniel Abt postanowił przetestować dwa wyjątkowe auta na swoim kanale na YouTubie.

Ważne parametry Audi RS5

Jak wyglądają dane obydwu aut na papierze. Audi RS5 ma pod maską 3-litrowy silnik z dwoma turbosprężarkami o mocy 450 KM. Maksymalny moment obrotowy auta to 600 Nm. Samochód ma 8-biegową skrzynię automatyczną Tiptronic. Napęd, tradycyjnie dla modeli RS jest przekazywany na wszystkie koła. Dzięki temu samochód rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 3,9 s. Jego prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Po zdjęciu blokady w ASO, Audi RS5 jest w stanie rozpędzić się do 250 km/h.

BMW M3 G80
Fot. BMW

Istotne kwestie techniczne BMW M3 Competition

Z kolei, pod maską BMW M3 Competition również pracuje podwójnie doładowany silnik o pojemności 3-litrów. Jednak tutaj jest to rzędowa 6-ka, a nie V6 jak w Audi. Do tego, jednostka BMW generuje nieco więcej mocy, bo aż 510 KM. Maksymalny moment obrotowy tego motoru to 650 Nm, niewiele więcej od Audi. Jako, że BMW M3 Competition ma napęd tylko na tył, osiągi obydwóch aut są zbliżone. Przynajmniej te od zera do setki. Bawarski samochód również rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s. To dokładnie taki sam czas jak w przypadku Audi RS5. Tutaj również ograniczono prędkość maksymalną do 250 km/h. Po zdjęciu elektronicznego kagańca, auto jest w stanie rozpędzić się do 290 km/h.

Które auto okazało się szybsze podczas wyścigu?

Aby się o tym dowiedzieć, musicie obejrzeć załączony film. Naprawdę warto zobaczyć to samemu. Tego typu pojedynki najbardziej emocjonują fanów marek aut, które biorą w nich udział. Zawsze tak jest, że każdy entuzjasta danej marki chce, aby to samochód jego ulubionej firmy okazał się szybszy. W praktyce bywa jednak różnie i to co widzicie na tego typu nagraniach nie zawsze musi być powtarzalne. W wielu przypadkach raz wygrywa auto jednej marki, a raz innej konkurencyjnej. Wiele zależy też od tego jak wystartuje kierowca.

Fot. Audi, BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News