BMW M8 Competition o mocy około 800 KM. Jak poprawić i tak już dobre auto?

BMW M8 Competition o mocy około 800 KM. Jak poprawić i tak już dobre auto?

BMW M8 G-Power

Podaj dalej

BMW M8 Competition już w wersji seryjnej jest bardzo szybkim autem. Jednak po tuningu firmy G -Power nabiera zupełnie nowego oblicza. Zobacz jak jeździ taki samochód o mocy około 800 KM. To coś niesamowitego.

Kilka suchych danych

Standardowe BMW M8 Competition ma pod maską silnik V8 o pojemności 4,4 l. Jego moc to 625 KM. Jego maksymalny moment wynosi natomiast 750 Nm. Auto osiąga pierwszą setkę w zaledwie 3,2 s. Prędkość maksymalną ograniczono w tym przypadku do 250 km/h. Zapewne po zdjęciu elektronicznego kagańca, samochód spokojnie przekroczy nawet barierę 300 km/h. Egzemplarz widoczny na filmu został dodatkowy wzmocniony przez słynną firmę zajmującą się tuningiem BMW, G-Power. Obecnie M8 Competition ma około 800 KM.

To z pewnością jedno z najciekawszych, stosunkowo praktycznych aut dostępnych obecnie na rynku. Co prawda M8 Competition nie jest tak przestronne i wygodne jak M5 Competition. Jednak od tego modelu odróżnia go przede wszystkim wyjątkowy design. O ile w przypadku konwencjonalnego M5 Competition łatwo pomylić ten model ze zwykłą Serią 5. To w przypadku modelu M8 Competition czy nawet podstawowych wersji Serii 8, od razu widać, że mamy do czynienia z autem sportowym.

Tak duża moc wymaga odpowiedniego napędu!

Oczywiście chodzi o napęd na 4 koła xDrvie. Na szczęście – w jednym z trybów jazdy – można go wyłączyć i cieszyć się zabawą wyłącznie z tylnym napędem. Jednak na co dzień napęd 4×4 z pewnością w wielu sytuacjach okaże się niezastąpiony. Szczególnie zimą oraz w trakcie deszczu. Dzięki możliwości wybierania napędu. Pomiędzy RWD a 4×4, kierowca ma do dyspozycji samochód uniwersalny.

W przypadku poprzedników takich jak M6 E63 czy M6 F06 auta te dysponowały tylko napędem na tylną oś. Były narwane i nie dawały kierowcy odetchnąć od swojego bezkompromisowego usposobienia. Każde mocne wciśnięcie gazu kończyło się uślizgiem tylnej osi. Oczywiście jest to emocjonujące i sprawia sporo frajdy. Niestety w trudnych warunkach pogodowych może być nieco uciążliwe. Dlatego BMW zdecydowało się na zastosowanie napędu xDrive w nowym M8 Competition. Dzięki takiemu rozwiązaniu, nawet z mocą 800 KM kierowca czuje się znacznie pewnie i bezpieczniej niż w samochodzie z napędem na tył i tak potężną mocą.

Fot. G-Power

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News