BMW M3 G80 z napędem na tył kontra BMW M3 G80 z napędem 4x4! [WIDEO]

BMW M3 G80 z napędem na tył kontra BMW M3 G80 z napędem 4x4! [WIDEO]

bmw_m3_competition

Podaj dalej

Dziennikarze motoryzacyjni z brytyjskiego programu carwow postanowili przetestować dwie wersje nowego BMW M3 G80. Jedną z napędem tylko na tylną oś i drugą z układem 4×4 xDrive. Która okazała się szybsza na ¼ mili?

Suche dane są tutaj bardzo istotne

Obydwa auta mają ten sam 3-litrowy podwójnie doładowany silnik o mocy 510 KM. Jednostka generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 650 Nm. Zarówno wersja z napędem na tył jak i z układem xDrive ma 8-biegową przekładnię automatyczną. Różnica jest jednak widoczna w czasach do pierwszej setki. Odmiana RWD rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s, a wersja 4×4 robi to w zaledwie 3,5 s. Takie różnice mogą wydawać się niewielkie, jednak będą mocno odczuwalne podczas jazdy i porównania tych obydwu samochodów. Prędkość maksymalna w każdym z nich jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zdjęcie kagańca w ASO zwiększa ją do 290 km/h. Jednak przypuszczamy, że z M3-ek można wyciągnąć jeszcze więcej. Jednak póki co, większość egzemplarzy jest jeszcze na gwarancji.

BMW M3 G80
Fot. BMW

Czy szybsze oznacza w tym przypadku lepsze?

W teorii odmiana z napędem 4×4 będzie szybsza. Jak było w trakcie wyścigu? Aby się o tym dowiedzieć, musicie obejrzeć wideo. Przyjmijmy jednak, że odmiana wyposażona w xDrive w większości przypadków będzie szybsza. Ale to wersja z napędem RWD dostarczy kierowcy więcej emocji. Prawdziwa M3-ka powinna mieć właśnie taki rodzaj napędu. Wynika to z tradycji i historii tego auta. Wszystkie poprzednie generacje dysponowały właśnie takim rozwiązaniem. Dopiero teraz, Niemcy zdecydowali się na dorzucenie napędu 4×4. Zrobili to po to, aby dotrzymać kroku konkurencji. Głównie przy czasach od zera do 100 km/h.

BMW, prawdopodobnie, dodając taką opcję chciało też trafić do nowej, większej grupy klientów. Tych, którzy dotychczas nie byli zainteresowanie M3 i obawiali się napędu na tylną oś. Dzięki obecności xDrive’a mogą teraz wybrać BMW. Miejmy nadzieję, że niemiecka marka w przyszłości nie zrezygnuje z napędu na tył. Co ciekawe, nowa M3-ka dostępna jest również ze skrzynią manualną. W tej klasie auta i przy tak dużej mocy, w obecnych czasach to prawdziwa rzadkość. Nas to cieszy, bo świadczy o tym, że BMW pamięta jeszcze o najbardziej tradycjonalistycznych fanach marki.

Fot. BMW

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News