Bardzo szybki hot hatch w rozsądnej cenie, który pokona na torze niejedno droższe auto sportowe!

Bardzo szybki hot hatch w rozsądnej cenie, który pokona na torze niejedno droższe auto sportowe!

Renault Clio 3 RS_2

Podaj dalej

Jeśli szukacie stosunkowo niedrogiego sportowego hot hatcha, to powinniście zainteresować się Clio Rs 3. generacji. Samochód ma pod maską 2-litrowy silnik o mocy 197-203 KM i doskonale nadaje się do zabawy na torach wyścigowych.

Ważne dane techniczne

Na temat silnika i jego mocy już wiecie. Warto wspomnieć jeszcze o maksymalnym momencie obrotowym tej jednostki benzynowej. Ten wynosi dokładnie 215 Nm. Auto waży zaledwie 1200 kg, dzięki czemu rozpędza się do pierwszej setki w zaledwie 6,9 s. Patrząc na osiągi obecnych hot hatchy może się to wydawać mało imponujące. Jednak to bardzo dobry wynik, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że Clio 3 zadebiutowało na rynku 17 lat temu. Prędkość maksymalna sportowego hatchback to w zależności od mocy od 215 do 225 km/h.

Renault Clio 3 RS
Fot. Renault

Ile kosztuje Clio 3 w wersji RS?

Oczywiście są na rynku dużo szybsze hatchbacki, ale też trzeba za nie odpowiednio dużo zapłacić. Najtańsze egzemplarze Renault Clio 3 w wersji RS kosztują od około 24 000 zł do ponad 35 000 zł. Tańsze są oczywiście auta sprzed modernizacji, te mają 197 zamiast 203 KM. Jednak różnica w osiągach jest tak naprawdę ledwo zauważalna. W przypadku tego typu samochodów nie warto jednak patrzeć tylko na rocznik. Najważniejsza jest historia serwisowa oraz kondycja blacharsko-lakiernicza. Oczywiście zakup egzemplarza w pierwszym lakierze może być niemożliwy. Nie warto przekreślać sztuk po lekkich kolizjach, ale też odradzamy decydowanie się na samochody, w których na większości elementów nadwozia jest dużo szpachli.

Dlaczego warto zdecydować się akurat na ten model?

Jeśli szukacie stosunkowo taniego sportowego samochodu, to Clio 3 RS będzie dla was strzałem w dziesiątkę. Jego mocne strony to przede wszystkim prosta budowa i dość tanie części zamienne. Do tego, auto ma silnik wolnossący, dzięki czemu nie trzeba obawiać się awarii turbosprężarki. Po zakupie, warto wymienić pasek rozrządu wraz z kołem zmiennych faz rozrządu i można cieszyć się bezproblemową eksploatacji. Ten samochód daje dużo radości z jazdy i świetnie się sprawdza na polskich torach. Te są raczej kręte i nie rozwija się na nich zbyt dużych prędkości. Mały hothatch będzie w stanie objechać tam wiele mocniejszych aut.

Fot. Renault

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News