Audi z dieslem o mocy ponad 400 KM! Musisz zobaczyć jak przyśpiesza na niemieckiej autostradzie! [WIDEO]

Audi z dieslem o mocy ponad 400 KM! Musisz zobaczyć jak przyśpiesza na niemieckiej autostradzie! [WIDEO]

Kierownica Audi

Podaj dalej

Audi od lat pracowało nad udoskonaleniem swoich silników wysokoprężnych. Pod maską wielu modeli aut tej marki można było zamówić wiele ciekawych diesli. Jednym z ciekawszych motorów wysokoprężnych w gamie tej niemieckiej marki było moto 3.0 BiTDI.

Jakie parametry miała wersja seryjna tego silnika?

Serynie jednostka ta dysponowała mocą rzędy 313 KM. Jej maksymalny moment obrotowy wynosił aż 650 Nm. Audi A6 C7 z taką jednostką osiąga setkę w 5,1 s. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 250 km/h. Jak widać, już osiągi seryjnej wersji są imponujące. Taki diesel może zawstydzić na światłach niejedno sportowe auto. Podobne osiągi miało choćby Subaru WRX Sti, a to był rasowy samochód z prawdziwego zdarzenia.

Logo Audi
fot. pixabay.com

Co zmieniono w ramach tuningu?

Egzemplarz, który widać na nagraniu wideo ma znacznie mocniejszy silnik niż auto seryjne. Moc w tym przypadku wzrosła aż do 415 KM. Z kolei, maksymalny moment obrotowy to teraz imponujące 910 Nm. Taki tuning w znaczącym stopniu poprawia osiągi auta. Szczególnie jest to wyczuwalne w zakresie od 100 do 200 km/h. Jednak okupione jest to pewnym ryzykiem. Właściciel samochody, który decyduje się na taki zabieg, musi brać pod uwagę ewentualność zatarcia jednostki napędowej. To może się zdarzyć, nawet w najbardziej zadbanym egzemplarzu. Może nie pomóc nawet odpowiednie przygotowanie jednostki napędowej do takich modyfikacji.

Tuning wiąże się z wymianą części

Przy okazji podnoszenia mocy, wymiany mogą wymagać takie elementy jak wtryskiwacze. Seryjne mogą nie być wystarczająco wydajne. W niektórych przypadkach, trzeba też zainwestować w intercooler. Konieczny może być też montaż chłodnicy oleju lub jeśli takowa już jest, zamiana jej na znacznie wydajniejszą. Elementy osprzętu silnika to jedno, ale wiele osób zapomina o tym, że wraz z podniesieniem mocy, warto wymienić jeszcze elementy układu hamulcowego. Seryjne z pewnością nie poradzą sobie ze skutecznym wyhamowaniem podrasowanego samochodu. Chcąc założyć nowe większe tarcze, trzeba zainwestować też w masywniejsze zaciski, a niekiedy jeszcze w większe felgi. Przebudowa układu hamulcowego to podstawa, aby bezpiecznie jeździć takim autem. W innym przypadku, może się to skończyć poważnym wypadkiem.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News