Audi A8 D3 3.0 TDI z przebiegiem ponad 500 000 km! Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta?

Audi A8 D3 3.0 TDI z przebiegiem ponad 500 000 km! Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta?

Audi A8 D3

Podaj dalej

Silnik 3.0 TDI to jeden z diesli, o którym marzy wielu właścicieli aut z jednostkami 1.9 TDI oraz 2.0 TDI. Niestety motor ten jest znacznie droższy w utrzymaniu niż odmiany 4-cylindrowe. Jednak też potrafi przejechać całkiem spory dystans. Ten egzemplarz Audi A8 D3 to udowadnia.

Na jakie koszty trzeba przygotować się kupując takie auto?

Warto mieć w zapasie nawet około 25 000 zł. Dlaczego? Sama wymiana rozrządu na częściach z ASO kosztuje około 10 000 zł. Jeśli trzeba będzie wymienić wtryskiwacze, a jest ich aż 6. Cena takie usługi wraz z częściami może dobić nawet do 8000 zł. A co jeśli trzeba będzie wymienić opony, zawór EGR czy filtr DPF? W takiej sytuacji trzeba być gotowym na kolejne wydatki. Jak widać, utrzymanie 3-litrowego diesla nie jest tanie. Oczywiście, niektóre części można kupić za mniejsze pieniądze, ale są i takie, gdzie ciężko znaleźć coś tańszego.

Logo Audi
fot. pixabay.com

Tym bardziej, że oszczędzanie na serwisie, w przypadku tego typu samochodów, dość szybko się zemści. Pojawią się kolejne usterki, a koszty naprawy będą stale rosły. Warto dwa razy się zastanowić przed zakupem samochodu z wysokoprężnym silnikiem V6. Serwisowanie benzynowej jednostki V6 będzie trochę tańsze, ale nie liczcie na to, że na eksploatację takiego auta nie wydacie kilku tysięcy złotych rocznie. Oczywiście też wiele zależy od stanu samochodu i od rocznych przebiegów.

Audi A8 D3
Fot. Audi

Na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego Audi A8 B3?

Przede wszystkim na kondycję zawieszenia pneumatycznego. Jego naprawa również kosztuje kilka tysięcy złotych. Warto sprawdzić też zawieszenie. Jeśli dużo elementów będzie wymagało wymiany, wówczas koszty naprawy również nie będą małe. Aby tego uniknąć, radzimy szukać egzemplarzy z możliwie jak najbardziej udokumentowaną historią serwisową. Najlepiej od osoby, która jeździła takim samochodem kilka lat i nie oszczędzała na serwisie. Trzeba też przed zakupem dokładnie sprawdzić taki egzemplarz pod kątem wypadkowej przeszłości oraz stanu silnika. Ten ostatni będzie zdecydowanie najdroższy w eksploatacji. Choć potrafi pokonać też całkiem duży przebieg. Dowodem tego jest egzemplarz, który możecie zobaczyć klikając w link. To auto przejechało ponad pół miliona kilometrów. Robi to spore wrażenie.

Fot. Audi, pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News