Alfa Romeo Stelvio QV podrasowane na 560 KM! Nie uwierzysz jak przyspiesza ten włoski SUV!

Alfa Romeo Stelvio QV podrasowane na 560 KM! Nie uwierzysz jak przyspiesza ten włoski SUV!

Felga Alfa Romeo

Podaj dalej

Alfa Romeo dekadę temu nie miała w swojej ofercie zbyt dużo szybkich samochodów. W pewnym momencie, oferta włoskiej firmy sprowadzała się właściwie tylko do miejskich hatchbacków. Na szczęście, polityka marki uległa zmianie. Obecnie bardziej wymagający też znajdą coś dla siebie.

Przełomowy SUV w historii marki

Alfa Romeo Stelvio to pierwszy seryjnie produkowany SUV w historii marki i zarazem przełom jeżeli chodzi o stylizację i osiągi. Ten samochód genialnie wygląda, rewelacyjnie się prowadzi i jest całkiem przyzwoicie wykończony. To wysoki poziom, które Alfa Romeo nie osiągnęła nigdy wcześniej. Prawdziwą wisienką na torcie jest jednak odmiana QV. Ma 3-litrowy podwójnie doładowany silnik V6 o seryjnej mocy 510 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 600 Nm. Dzięki takim parametrom motoru, auto rozpędza się do setki w zaledwie 3,8 s. To rewelacyjny wynika jak na SUV-a. Jego prędkość maksymalna to 283 km/h. Mało które auto tego typu ma tak świetne osiągi. Alfa może zawstydzić nimi niejednego niemieckiego rywala.

alfa-romeo-logo
fot. pixabay.com

Liczby to jedno, a emocje w trakcie jazdy to drugie

Po tuningu, auto generuje moc około 560 KM. Na podlinkowanym przez nas nagraniu bardzo dobrze widać w jak szybkim tempie ten włoski SUV rozwija moc. Na uwagę zasługuje nie tylko fragment, w którym kamera skierowana jest na zegary. Równie ciekawie ogląda się prowadzenie auta z perspektywy kierowcy, czyli tak zwane POV (Point of view). Imponujący jest także sam dźwięk widlastej 6-ki. Trzeba przyznać, że Włosi potrafią dostroić wydech tak, żeby brzmiał jak rasowe sportowe auto.

W dzisiejszych czasach znalezienie SUV-a z tak agresywnym układem wydechowym nie jest łatwe. Niestety, restrykcyjne normy emisji spalin sprawiają, że producenci samochodów są zmuszeni wyciszać układy wydechowe stosując filtry cząstek stałych. Tak, nie przesłyszeliście się. Tego typu rozwiązanie jest stosowane również w silnikach benzynowych i to takich topowych jak BMW M3. Na szczęście, na rynku cały czas są dostępne usportowione układy wydechowe. Te w znaczącym stopniu poprawiają charakterystykę brzmienia jednostek napędowych. Ile trzeba zapłacić za taką Alfę Romeo? Niestety auto nie jest tanie. Najtańsze używane egzemplarze kosztują około 280 000 zł.

Fot. pixabay.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News