Wyścigowy Lexus - inny niż drogowy?

RC F GT3 to wersja sportowego coupé Lexus RC F przygotowana przez japońskiego producenta aut luksusowych specjalne do startów w wyścigach. Już seryjne auto imponuje osiągami, można więc sobie wyobrazić, że homologowany przez FIA Lexus RC F GT3 to prawdziwa bestia na kołach. Czym różni się od pierwowzoru?

Wyścigowy Lexus – inny niż drogowy?
Podaj dalej

fot. Lexus

Jak widać na zdjęciach, w zmodyfikowanej pod kątem aerodynamiki karoserii wyścigowego Lexusa szeroko wykorzystano lekkie i bardzo wytrzymałe kompozyty zbrojone włóknem węglowym. Wykonano z nich prawie wszystkie elementy zewnętrzne – i nie tylko. Kompozytowe są pokrywa silnika, dach, pokrywa bagażnika, panele drzwi, przedni i tylny zderzak, spojlery, a także airbox, tablica przyrządów i wykończenie wnętrza. Szklane szyby zastąpiono poliwęglanowymi. Między innymi dzięki temu masę samochodu udało się obniżyć w stosunku do standardowego Lexusa RC F aż o 495 kilogramów – do 1300 kg.

Seryjny RC F, którego można zamówić w salonie, napędzany jest pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM. Do wersji wyścigowej trafiła widlasta ósemka o pojemności skokowej 5,4 litra, osiągająca moc ponad 500 KM, sprzężona ze sportową, sześciostopniową przekładnią sekwencyjną.

Trzeba przyznać, że pokazane przez Lexusa auto w wersji sauté, jeszcze bez lakieru i reklam, prezentuje się niesamowicie – gdyby nie charakterystyczny grill w kształcie klepsydry i logo producenta, można by pomyśleć, że to nowy Batmobile.

Oprócz seryjnego wyczynowego RC F, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h, Lexus RC dostępny jest w wersji RC 200t z dwulitrowym, turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym o mocy 245 KM, a także RC 300h z hybrydową jednostką napędową o łącznej mocy 223 KM.

fot. Lexus

Przeczytaj również