Tomasz Kasperczyk w ERC Junior U28

Podobnie, jak w poprzednim sezonie, także i w 2017 roku w spektakularnym Rajdzie Azorów nie zabraknie załogi z biało-czerwonymi flagami. Właśnie od tych zawodów swoje tegoroczne starty rozpoczną Tomasz Kasperczyk i Damian Syty. W tym sezonie celem reprezentantów Tiger Energy Drink Rally Team jest rywalizacja o jak najlepsze lokaty w ERC Junior U28, czyli nowym juniorskim cyklu w ramach Rajdowych Mistrzostw Europy.

07 KASPERCZYK Tomasz SYTY Damian FORD Fiesta R5 Action during the 2016 European Rally Championship ERC Azores rally, from June 2 to 5, at Ponta Delgada Portugal – Photo Jorge Cunha / DPPI

W nadchodzącym sezonie FIA ERC młodzi kierowcy dysponujący samochodami klasy R5 będą mogli walczyć nie tylko o triumf w klasyfikacji generalnej tego najstarszego cyklu rajdowego na świecie. To właśnie z myślą o zawodnikach w wieku poniżej 28 lat, którzy chcą się ścigać najbardziej zaawansowanymi i najmocniejszymi samochodami dopuszczonymi do startu w mistrzostwach Starego Kontynentu, organizator i promotor cyklu uruchomił w tym roku cykl ERC Junior U28. Załogi zgłoszone do tych mistrzostw będą mogły punktować w sześciu z ośmiu tegorocznych rund FIA ERC. Do końcowej klasyfikacji ERC Junior U28 wliczane będą cztery najlepsze rezultaty. Kalendarz cyklu dla zawodników do 28 lat składa się z następujących imprez:

30 kwietnia – 1 marca: Rajd Azorów – Portugalia (szuter);
4-6 maja: Rajd Wysp Kanaryjskich – Hiszpania (asfalt);
3-5 kwietnia: Rajd Rzeszowski – Polska (asfalt);
25-27 sierpnia: Rajd Barum – Czechy (asfalt);
15-17 września: Rajd Roma di Capitale – Włochy (asfalt);
6-8 października: Rajd Lipawy – Łotwa (szuter).

Tomasz Kasperczyk i Damian Syty planują starty we wszystkich sześciu rundach. Polska załoga będzie w nich rywalizować w Fordzie Fiesta R5 przygotowanym przez C-Rally. Jednocześnie Tiger Energy Drink Rally Team został zgłoszony do walki o punkty w klasyfikacji zespołowej Rajdowych Mistrzostw Europy.

Nagrodą dla zwycięzcy ERC Junior U28 będzie start samochodem WRC (w specyfikacji 2016) w wybranej, europejskiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata 2018. Oczywiście zawodnicy zgłoszeni do tego cyklu, mogą również walczyć o triumf w klasyfikacji generalnej FIA ERC i tytuł Rajdowego Mistrza Europy. Określenie „młodzieżowy cykl” nie powinno jednak nikogo zmylić, bowiem reprezentantów Tiger Energy Drink Rally Team czeka naprawdę zacięta rywalizacja w „dorosłych”, najtrudniejszych na kontynencie rajdach. Polska załoga znalazła się w gronie w gronie utalentowanych i bardzo szybkich zawodników, wśród których są m.in. Irlandczyk Josh Moffett, ubiegłoroczny mistrz Europy Juniorów Marijan Griebel, a także trzeci zawodnik FIA ERC 2016, czyli Łotysz Ralfs Sirmacis. Oprócz tego Kasperczyk zmierzy się także z dwoma zawodnikami zespołu Peugeota, który wraca do FIA ERC po roku przerwy. Za kierownicami fabrycznych Peugeotów 208 R5 usiądą Pepe Lopez (zwycięzca francuskiego pucharu Peugeota 208) i znany z występów w rundach WRC Jose Antonio Suarez.

Znany z poprzednich sezonów cykl Junior ERC zostaje przekształcony w Junior ERC U27. Zasady nie ulegają jednak zmianie. Nadal będzie to rywalizacja dla kierowców poniżej 27 roku życia, w samochodach klasy R2 (rajdówki napędzane na przednią oś). O sukcesie juniorskiego cyklu w ramach FIA ERC najlepiej świadczy fakt, że od jego powołania w sezonie 2014, wzięło w nim udział aż 67 kierowców.

07 KASPERCZYK Tomasz SYTY Damian FORD Fiesta R5 Action during the 2016 European Rally Championship ERC Azores rally, from June 2 to 5, at Ponta Delgada Portugal – Photo Jorge Cunha / DPPI

Tomasz Kasperczyk: – Nie dziwi mnie, że coraz więcej polskich kierowców i zespołów decyduje się na starty w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Ciekawe rajdy, w tym także runda w Polsce, dobra oprawa medialna, a także możliwość toczenia zaciętej rywalizacji w ramach wielu klas – to wszystko przyciąga liczną stawkę świetnych i ambitnych zawodników. Nie ukrywam, że to bardzo miłe, ponownie móc znaleźć się w tak zacnym gronie. Nie chodzi tu jednak tylko o dobre samopoczucie, ale także możliwość rozwoju i porównania się z zawodnikami, którzy tak jak ja, cierpliwie zbierają doświadczenie na wymagających europejskich oesach. Nie od dziś wiadomo, że nic tak nie motywuje do podnoszenia swoich umiejętności, jak wymagający rywale. Jak zawsze mam do nich duży szacunek, ale nie zmienia to faktu, że w tym sezonie będziemy chcieli jak najmocniej się do nich zbliżyć. Wierzę, że będziecie nas w tym wspierać, niezależnie od tego czy spotkamy się przy odcinkach specjalnych, w parku serwisowym czy też będziecie śledzić nasze starty przed ekranami komputerów i telewizorami.

Zespół Tiger Energy Drink Rally Team powstał w 2012 roku, od samego początku jego trzon stanowi załoga Tomasz Kasperczyk/Damian Syty. Rok 2012 to pełny sezon Rajdowego Pucharu Polski oraz czeski Rajd Kostelec. W kolejnym sezonie Tomasz Kasperczyk zadebiutował w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, zdobywając tytuł II Wicemistrza Polski w klasie 6. Kolejny – 2014 rok to zmiana samochodu i walka o punkty w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Nowy samochód i bardzo intensywny program treningowy zaowocował 6 miejscem w klasyfikacji generalnej RSMP i pierwszym podium w tym cyklu podczas Rajdu Dolnośląskiego. Duet Tomasz Kasperczyk/Damian Syty zajął znakomite, drugie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Sezon 2015 to kolejny rok startów w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski oraz wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Europy w Fordzie Fiesta R5. W 2017 roku zespół będzie rywalizować w wybranych rundach rajdowych Mistrzostwach Europy. Rajdową bronią Tiger Energy Drink Rally Team jest Ford Fiesta R5 serwisowany przez kielecką stajnię rajdową C-Rally. Sponsorem strategicznym zespołu jest Tiger Energy Drink.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Newsy powiązane tematycznie

Newsy ze świata motosportu