Światowa premiera w Szanghaju

Volkswagen pracuje nad zupełnie nowymi, awangardowymi samochodami z napędem elektrycznym. Podczas „Auto Shanghai 2017” (19-29 kwietnia) firma prezentuje po raz pierwszy na świecie model I.D. CROZZ, który daje wyobrażenie o tym, jak te nowe modele będą wyglądały.

Herbert Diess, Prezes Zarządu marki Volkswagen, powiedział:

„Do 2025 roku chcemy zwiększyć sprzedaż samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym do miliona sztuk rocznie. I.D. CROZZ odegra w tym kluczową rolę, a jego produkcja rozpocznie się w 2020 roku”.

Czterodrzwiowy model to pierwszy Crossover Utility Vehicle (CUV) z elektrycznym napędem, noszący logo marki Volkswagen – coupe i Sport Utility Vehicle (SUV) w jednym.

Rodzina modeli I.D.

Po prezentacjach modeli I.D. (Paryż 2016) oraz I.D.BUZZ (Detroit 2017) teraz przyszedł czas na trzeciego członka tej rodziny – I.D. CROZZ. To nie emitujący żadnych szkodliwych substancji samochód nowej generacji o dużym zasięgu, wyrazistej nowoczesnej stylistyce i zupełnie nowym wnętrzu.

Zasięg 500 kilometrów, napęd 4×4, świetlna roleta i system CleanAir

I.D. CROZZ to wszechstronne, bezemisyjne auto o sportowym charakterze, którego elektryczny napęd na cztery koła bardzo dobrze spisuje się nie tylko w miejskiej dżungli, ale pozwala cieszyć się także sportową jazdą. Jedno ładowanie akumulatorów sprawia, że I.D. CROZZ może przejechać do 500 km (wg normy NEDC) i potrafi osiągnąć prędkość 180 km/h.

Moc zespołu napędowego wynosi 225 kW. Na stacji szybkiego ładowania (prąd stały 150 kW) w ciągu pół godziny akumulatory tego auta można naładować do 80 procent pojemności. Gdy kierowca przez trzy sekundy przytrzyma znak Volkswagena umieszczony na kierownicy, w studyjnym aucie zostanie uruchomiony tryb jazdy autonomicznej „I.D. Pilot” i I.D. CROZZ będzie od tej chwili prowadzony przez autopilota.

Studyjny model został wyposażony wyłącznie w cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi. Najważniejsze informacje są wyświetlane bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy z wykorzystaniem technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Na znaczeniu zyskuje system sterowania przy pomocy gestów – tę technikę wykorzystano nawet do uruchomienia nowo opracowanej rolety świetlnej w przezroczystym dachu panoramicznym; żaluzja ta zarówno wewnątrz auta jaki i na zewnątrz zapewnia nowy rodzaj stylowego oświetlenia. Niezależnie od warunków zewnętrznych zawsze najwyższą jakość powietrza gwarantuje nowy system klimatyzacji CleanAir.

DNA elektrycznej mobilności

I.D. CROZZ wyróżnia się stylistyką, która w każdym szczególe odzwierciedla nowoczesny charakter elektrycznego auta realizującego filozofię „Zero Emission”. Jednym z dominujących elementów wizualnych są diody układające się w charakterystyczny kształt C, który wyróżnia elektryczne modele Volkswagena. LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie C oraz sterowane elektronicznie, dynamiczne, diodowe reflektory to dominujące elementy stylistyczne w przedniej części nadwozia. Wyglądają one jak ruchome „oczy” („Interactive Spotlight”).

Nowa strategia marki

I.D.CROZZ to kolejny pojazd konsekwentnie realizujący strategię marki Volkswagen (wyrażoną hasłem: „Przyszłość bliżej Ciebie”). Podstawą tej strategii są cztery innowacyjne dziedziny:
– Smart Sustainability – Volkswagen pracuje nad rozwojem innowacyjnych modeli z napędem elektrycznym produkowanych na szeroką skalę.
– Intuitive Usability – Volkswagen stawia na samochody obsługiwane intuicyjnie, wyposażone w nowe wskaźniki i elementy obsługi.
– Connected Community – Volkswagen zamierza w przyszłości przy pomocy karty ID zapewnić komunikację między człowiekiem, samochodem i otoczeniem.
– Automated Driving – dzięki autonomicznej jeździe samochody Volkswagena staną się bezpieczniejsze i bardziej wygodne.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

W temacie

Newsy ze świata motosportu