Rdest w TCR Germany

Gosia Rdest zdradziła plany na następny sezon. Jest już potwierdzone, że w 2017 roku zobaczymy Polkę w serii ADAC TCR Germany. Wystartuje samochodem Audi RS3 LMS w barwach zespołu Target Competition.

 Jest już pewne, że Gosia Rdest wystąpi w serii ADAC TCR Germany. Tuż przed Świętami podpisała kontrakt z zespołem Target Competition. „Niezmiernie się cieszę, że jeszcze przed końcem roku wiem z kim, gdzie i czym będę jechać w sezonie 2017. Starty w serii TCR Germany to na pewno spore wyzwanie, bo w mojej karierze wyścigowej to pierwszy raz, kiedy będę startować w otwartych mistrzostwach. Samochody bazowo są do siebie podobne, ale jednak mamy tutaj kilka różnych marek” – mówi Gosia. Będzie to nowość dla Polki, która w minionych latach startowała w monomarkowych pucharach.

Seria ADAC TCR Germany towarzyszy wyścigom ADAC GT Masters. Rozwija się w bardzo dynamicznym tempie, pozostając w tym momencie jedną z najatrakcyjniejszych opcji dla kierowców nastawionych na rozwój wyścigowych umiejętności. Konkurencja jest duża, a walka bardzo zaciekła. W stawce zobaczymy ponad 30 kierowców, rywalizujących samochodami marek takich jak: Audi, Honda, Seat, KIA, Volkswagen, Opel. Prawdopodobnie do tego grona dołączą także Ford, Hyundai, Subaru, Alfa Romeo, a za dwa lata również BMW i Mercedes, co świadczy o tym, jak szerokie perspektywy rozwoju stoją przed tą serią.

Nowy sezon to sporo nowości dla Gosi Rdest. Jedno pozostaje niezmienne – 23-latka pozostaje wierna marce Audi, z którą związała się trzy lata temu. „Samochód będzie nowy – Audi RS3 LMS, ale cieszę się, że zostaję z rodziną Audi Sport. Śledząc testy pojazdu w długim dystansie na Nurburgringu, oceniam,  że auto nie tylko prezentuje się fantastycznie, ale co najważniejsze jest też bardzo szybkie” – mówi Gosia. Audi RS3 LMS to model zaprezentowany kilka miesięcy temu, stworzony specjalnie do serii TCR. Gosia odbiera swój samochód pod koniec stycznia.

ADAC TCR Germany, 1. Event 2016, Oschersleben – Foto: Gruppe C GmbH

W 2017 roku w ADAC TCR Germany wystąpi 13 zespołów. Zespół Target Competition ma ugruntowaną pozycję w seriach TCR. W zeszłym roku razem z Joshem Filesem za kierownicą wygrali serię TCR Germany, startowali też w TCR International. „Cieszę się, że będę występować w niebiesko – czarnych barwach zespołu Target Competition, który na rynku samochód turystycznych, przednionapędowych ma wysoką renomę. Będę  pracować z doświadczonym zespołem, w którym  dodatkowo panuje niezwykła, wręcz rodzinna atmosfera, czuć ten team spirit. Miesiąc temu miałam okazję tego doświadczyć podczas startu właśnie z tym zespołem w gościnnym występie w Portugalii za kierownicą Honcy Civic. Współpraca układała się bardzo dobrze. Zespół ma bardzo dobrego inżyniera z wieloletnim doświadczeniem w serii DTM. Oczywiście będę kontynuować także współpracę z moim inżynierem z zeszłego sezonu – Domasem Zinkieviciusem” – zdradza Gosia.

Apetyt 23-letniej zawodniczki rośnie w miarę jedzenia. Gosia zdradza, że jedna seria wyścigowa w sezonie nie jest szczytem jej ambicji i nakreśla szersze plany.  „Moim marzeniem na 2017 jest, aby pojechać w dwóch  seriach wyścigowych. TCR Germany jest już pewne, ale cały czas staram się zebrać środki, by móc ponownie wystartować w serii Audi Sport TT Cup. Oczywiście nie zamierzam pozostawić samotnie mojego Seata Leona Racera, bo planujemy wystartować także w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i jeżeli kalendarze pozwolą, również w Polsce powalczyć o tytuły”.

ADAC TCR Germany, 1. Event 2016, Oschersleben – Foto: Gruppe C GmbH

Niezależnie od tego czy w jednej czy w dwóch seriach, możemy być pewni, że Gosia dostarczy nam silnych emocji, czyli tego co w motorsporcie lubimy najbardziej. „W tym momencie jestem już bardzo głodna jazdy, adrenaliny, ścigania się, treningów i walki o jak najwyższe lokaty. W 2017 rok wkraczam z ogromną motywacją, determinacją i żądzą walki” – zapowiada najszybsza Polka na torach wyścigowych.

ADAC TCR Germany to siedem weekendów wyścigowych w sezonie, podczas których odbędzie się czternaście wyścigów. W kalendarzu uwzględniono sześć torów wyścigowych w trzech krajach.  Formuła weekendu wyścigowego to dwie sesje treningowe po 30 minut, 35 minut kwalifikacji i dwa wyścigi po 30 minut – jeden w sobotę, drugi w niedzielę.

Kalendarz ADAC TCR Germany 2017 

28.04. – 30.04. Oschersleben

09.06. – 11.06. Red Bull Ring

07.07. – 09.07. Oschersleben

14.07. – 16.07. Zandvoort

04.08. – 06.08. Nürburgring

15.09. – 17.09. Sachsenring

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

W temacie

Newsy ze świata motosportu