Rallycross: EKS Audi Sport pod słońcem Hiszpanii

Piąty sezon Mistrzostw Świata w Rallycrossie rozpocznie się na Circuit de Barcelona-Catalunya w najbliższy weekend, 14 i 15 kwietnia. To dla Mattiasa Ekströma, fabrycznego kierowcy Audi i dla całego jego zespołu moment prawdy.

Najbliższa runda to również moment debiutu nowego Audi S1 EKS RX quattro. Już na starcie nowego sezonu World RX, zespół EKS Audi Sport musi nastawić się na ciężką walkę z zespołami Volkswagena, Peugeota i wieloma innymi. Podczas imprezy zobaczymy również po raz pierwszy za sterami Audi nowego kierowcę teamu, Norwega Andreasa Bakkeruda.

Podczas finałowych testów wszystkich teamów World RX, Ekström w swoim nowym Audi S1 EKS RX quattro miał najlepszy czas. To najlepsze potwierdzenie dla całego zespołu, że nasza ciężka praca z ostatnich kilku miesięcy nie poszła na marne – mówi Ekström. Jednak to dopiero w Barcelonie okaże się w jakim miejscu rozwoju jesteśmy. Z tego właśnie powodu, to będzie najbardziej ekscytujący weekend całego roku.

Tor w katalońskiej stolicy jest ulubionym torem Szweda. Podczas jego inauguracji, w roku 2015, w półfinale Ekström popełnił błąd w niezwykle szybkim, pierwszym zakręcie, co prawdopodobnie kosztowało go zwycięstwo, jednak w kolejnych sezonach 2016 i 2017, kierowca Audi był tu niepokonany. Barcelona, to dla mnie najważniejsze wydarzenie roku – mówi Ekström.„Wyobrażam sobie, jak przyspieszam w kierunku Zakrętu 7 (dawnego Zakrętu 1) i widzę, jak tłumy fanów wiwatują. Wtedy dostaję gęsiej skórki. Biorę ten zakręt prawie prosto, na piątym biegu, z prędkością 150/160 km/h…..uwielbiam nawierzchnię tego toru.

Nowy kolega Ekströma z zespołu, Andreas Bakkerud, również ma miłe wspomnienia z Barcelony. W ubiegłym roku byłem tu trzeci i stałem na podium – mówi Norweg. Tor jest fantastyczny – szybki i płynący. Jadę tam z dobrymi przeczuciami. W Skandynawii cały czas leży śnieg, dlatego już nie mogę doczekać się słońca i ciepła.

Jesteśmy bardzo ciekawi, jak nowe Audi S1 EKS RX quattro poradzi sobie w pierwszym wyścigu – mówi Dieter Gass, szef Audi Motorsport. Rallycross to najmniejszy z naszych projektów, a konkurencja tu jest ostra. Mimo to, wszyscy członkowie teamu EKS Audi Sport są mocno zmotywowani do walki w sezonie 2018 i do zdobycia tytułu Mistrza Świata w Rallycrossie.

Runda World RX w Barcelonie
Tor: Circuit de Barcelona-Catalunya, 25 km na północ od Barcelony
Długość toru: 1 km 135 m (Joker: 1 km 235 m)
Nawierzchnia: 60,4 % asfalt, 39,6 % żwir
Zakręty: 7 w lewo, 4 w prawo
Najwyższa prędkość: ok. 171 km/h
Średnia prędkość: ok. 95 km/h
Najdłuższy skok: ok. 30 m
Rekordowe okrążenie: Johan Kristoffersson (S), 42,791 sek. (2017)
Zwycięzca 2017: Mattias Ekström (S), 4 min. 32,260 sek.
Długość wyścigu: 4 okrążenia (kwalifikacje), 6 okrążeń (półfinał i finał)

Tagi: Audi Motorsport, rallycross, World RX,

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

W temacie

Newsy ze świata motosportu