Przedmiot pożądania w twoich rękach

Pożądany przez wielu, niedostępny dla mas, wyznaczający trendy, praktycznie niemożliwy do zdobycia, najsłynniejszy na świecie. O czym tutaj mowa? Legendarny kalendarz Pirelli trafił właśnie na aukcję charytatywną Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy!

Cała historia rozpoczęła się w 1963 roku. Pirelli Limited wpadło na pomysł stworzenia kalendarza. Sukcesu nie było, bo wszyscy kojarzyli markę wyłącznie z oponami i kablami. Nie oznaczało to jednak końca historii, bo rok później Pirelli spróbowało ponownie, wypuszczając swój kalendarz na o wiele szersze wody. I wtedy się zaczęło. Tak narodziła się legenda.

Kalendarz Pirelli był inny. Nie było na nim ani opon, ani samochodów, a najpiękniejsze dziewczyny na zdjęciach robionych przez absolutnych mistrzów w swoim fachu. Nie brakowało kontrowersji, a zdjęcia delikatnie łechtały gusta odbiorców swoim smakiem i subtelną erotyką. Wkrótce kalendarz stał się praktycznie nieosiągalny, a osobiście do siedziby Pirelli udawali się po niego członkowie brytyjskiej rodziny królewskiej. Teraz legenda może trafić w twoje ręce!

Pirelli Polska zgodnie z wieloletnią tradycją przekazało najnowszą, 45. edycję Kalendarza Pirelli na rzecz Fundacji WOŚP do licytacji podczas 26. finału. Aukcja charytatywna to jedyne miejsce, gdzie można wylicytować kalendarz ufundowany przez włoską firmę, jednocześnie wspierając szanse w leczeniu noworodków, dla których gra tegoroczna orkiestra.

Już od przeszło pół wieku wyjątkowe wydawnictwo wyznacza upływ czasu poprzez fotografie najwyżej cenionych fotografów swoich epok interpretując współczesną kulturę i kreując trendy. Autorem zdjęć tegorocznej edycji jest brytyjski mistrz fotografii kreacyjnej Tim Walker, który podjął się współczesnej interpretacji klasycznej brytyjskiej literatury – „Alicji w Krainie Czarów” Lewisa Carolla. Za reżyserię słowa uznania należą się Shonie Heath, jednej z czołowych brytyjskich reżyserek i scenografek, zaś za stylizację – ikonie świata mody Edwardowi Enninfulowi, pierwszemu czarnoskóremu redaktorowi naczelnemu brytyjskiego magazynu Vogue, pełniącemu rolę stylisty stojącego za tegorocznymi wyszukanymi strojami.

Jak podkreśla Tim Walker: – Alicja była opowiadana tak wiele razy i myślę, że chciałem wrócić za Lewisem Carrollem do źródła wyobraźni, aby móc opowiedzieć ją jeszcze raz od samego początku. Chciałem znaleźć inny i oryginalny punkt widzenia.

Edward Enninful, redaktor naczelny brytyjskiej edycji magazynu Vogue dodaje: – Bardzo ważne jest, aby opowieść o Alicji została przekazana nowemu pokoleniu. Jej przygoda w Krainie Czarów rezonuje ze światem, w którym dziś żyjemy; przeszkodami, które musimy przezwyciężyć oraz pomysłem celebrowania tego, co odmienne. Możliwość ujrzenia czarnej Alicji oznacza dzisiaj, że dzieci wszystkich ras mogą zostać objęte ideą różnorodności już od najmłodszych lat, a także uznać, że piękno ma różne barwy. Żyjemy w zróżnicowanym kulturowo świecie. Projekty takie jak ten niezwykły Kalendarz Pirelli pokazują, że wciąż jest nadzieja w tym, co czasem odczuwamy jako coraz bardziej cyniczna rzeczywistość.

Aby przekazać swoją koncepcję „Alicji w Krainie Czarów”, Tim Walker sfotografował 18 osobowości, w tym muzyków, aktorów, modelki i działaczy politycznych. Wśród nich znaleźli się Adut Akech (sudańsko-australijska modelka), Adwoa Aboah (ghanijsko-brytyjska modelka i działaczka feministyczna), Alpha Dia (model senegalsko-niemieckiego pochodzenia), Djimon Hounsou (benińsko-amerykański aktor i model), Duckie Thot (modelka południowosudańsko-australijskiego pochodzenia), King Owusu (brytyjski model), Lil Yachty (amerykański raper i wokalista), Lupita Nyong’o (meksykańsko-kenijska aktorka), Naomi Campbell (brytyjska supermodelka i aktorka), RuPaul (amerykański aktor, drag queen, osobowość telewizyjna, i wokalista/autor tekstów), Sasha Lane (amerykańska aktorka), Sean “Diddy” Combs (amerykański raper, wokalista, autor piosenek, aktor, producent muzyczny i przedsiębiorca), Slick Woods (amerykańska modelka), Thando Hopa (południowoafrykańska modelka i prawniczka), Wilson Oryema (brytyjski model), Whoopi Goldberg (amerykańska aktorka, komiczka, autorka i prowadząca program telewizyjny aktywistka), Zoe Bedeaux (brytyjska stylistka mody, projektantka i wokalistka) oraz Jaha Dukureh (gambijska aktywistka na rzecz praw kobiet).

Tak jak wszystkie Kalendarze Pirelli, podobnie najnowsza edycja nie jest dostępna w sprzedaży. Egzemplarz o numerze 1 oficjalnie wręczany jest brytyjskiej królowej. Kilkanaście tysięcy egzemplarzy otrzymują wybrane osobistości świata kultury, sztuki, polityki, biznesu i sportu oraz, oczywiście, najważniejsi partnerzy firmy Pirelli. Kalendarz dostępny w licytacji to numer 1350.

Do Polski w tym roku trafiło niespełna 100 sztuk Kalendarza Pirelli, jedna z nich ma szansę szczęśliwie stać się własnością dobroczyńcy, który wesprze wyjątkową inicjatywę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Licytacja Kalendarza związana jest z 26. Finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który odbędzie się w dniu 14 stycznia 2018, a jego celem będzie pozyskanie środków „dla wyrównania szans w leczeniu noworodków”. Sama aukcja, na której można wylicytować Kalendarz trwa jeszcze do 9 lutego. Gorąco zachęcamy do licytowania i wspierania WOŚP w każde możliwej formie.

Jurek Owsiak, Prezes Zarządu WOŚP: – W najbliższym Finale skupimy się na pozyskaniu wsparcia dla podstawowych oddziałów neonatologicznych – wybór celu Finału to każdego roku najtrudniejsza decyzja, jaką musi podjąć zarząd naszej fundacji. Przez cały czas napływają do nas sygnały i informacje o tym, jakie są braki w szpitalach, jakie dziedziny medycyny wymagają pilnej interwencji. Piszą do nas lekarze, personel medyczny, autorytety w świecie medycyny, ale często także pacjenci i rodzice dzieci leczonych w szpitalach. Potrzeby są ogromne, a my, wybierając temat każdej zbiórki, musimy być pewni, że przy pomyślnym wyniku Finału uda nam się postawione cele zrealizować. A to nie jest łatwe – wszyscy zwłaszcza w ostatnich dniach widzimy, z jak wieloma bolączkami boryka się dziś cały system ochrony zdrowia w Polsce dodaje Prezes Zarządu Fundacji.

• Aukcja Allegro Charytatywni Kalendarza Pirelli 2018: charytatywni.allegro.pl/kalendarz-pirelli-polska-2018-i5834440
• Film prezentujący sesję oraz zdjęcia z Kalendarza Pirelli 2018: youtu.be/WDd7G2f-V8s
• Oficjalna strona internetowa Kalendarza Pirelli: pirellicalendar.pirelli.com

Tagi: Kalendarz Pirelli

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

W temacie

Newsy ze świata motosportu