Porsche Connect

W najnowszej generacji modelu Panamera firma Porsche wprowadza kolejną odsłonę systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM) wraz z nowym pakietem funkcji z zakresu informacji i rozrywki.

Porsche Connect
Podaj dalej

fot. Porsche
fot. Porsche

Po debiucie Porsche Connect w ponad 40 krajach kierowcy mogą efektywniej wykorzystywać czas spędzony w samochodzie i w każdej chwili mają łączność ze swoim Porsche. Dzięki wykorzystaniu technologii mobilnych, podobnie jak w przypadku smartfonów czy tabletów, Porsche Connect pomaga upraszczać codzienne czynności. W rezultacie przyjemność z jazdy Porsche staje się nie tylko bardziej uniwersalna, ale i bardziej inteligentna.

Portal Porsche Connect oraz sklep Porsche Connect Store pozwalają aktywować lub konfigurować liczne usługi mobilne przez internet i zapewniają stały podgląd statusu tych usług, które są aktualnie w użyciu. W ramach nowej oferty klienci Porsche z Europy, USA i Azji mają do dyspozycji centrum pomocy Porsche Connect Support. W Chinach i Japonii dział wsparcia dodatkowo pełni funkcję 24-godzinnego konsjerża, który może np. zarezerwować stolik w restauracji.

Porsche Connect obejmuje paletę skoordynowanych ofert usługowych, działających w oparciu o zainstalowany w samochodzie moduł Connect. Ich lista zawiera usługi zdalnego sterowania funkcjami pojazdu oraz podgląd jego istotnych danych za pomocą smartfona lub Apple Watch, a także schowek na smartfona w konsoli środkowej oraz interfejs Apple CarPlay z dostępem do różnych aplikacji na iPhone’a za pośrednictwem PCM. W oparciu o moduł Connect działa również topowy pakiet Connect Plus, który dodatkowo oferuje funkcję nawigacji, moduł telefonii LTE, hotspot WiFi w samochodzie oraz szereg usług internetowych. Connect Plus należy do standardowego wyposażenia modeli 911 i Panamera, a na życzenie może być też zamontowany w innych samochodach Porsche – w połączeniu z niezbędnym modułem nawigacji, jeśli wystąpi taka potrzeba.

fot. Porsche
fot. Porsche

Kluczowy element Porsche Connect: cyfrowe usługi i aplikacje
Rdzeń Porsche Connect tworzy ponad 20 usług oferowanych w trzech pakietach, przez określony czas dostępnych bezpłatnie.

Pakiet Car Connect obejmuje wszystkie usługi zdalnej kontroli wybranych funkcji samochodu za pośrednictwem jednej aplikacji na smartfona. Pozwala np. na odległość pozyskać informacje dotyczące pokonanego dystansu lub zasięgu, który można pokonać na pozostałym w baku paliwie. Aplikacja umożliwia też zamknięcie zamków w drzwiach czy wytyczenie drogi do samochodu. Dla modeli E-Hybrid oferowane są funkcje dodatkowe, takie jak zdalne sterowanie ogrzewaniem postojowym, podgląd informacji związanych z działaniem napędu hybrydowego czy programowanie czasu ładowania.

Pakiet usług Navigation and Infotainment zawiera funkcje i aplikacje, które pomagają kierowcy lepiej wykorzystać spędzony w drodze czas i szybciej dojechać do celu. Jednym z przykładów jest tu nawigacja online, obejmująca wyszukiwanie miejsc w internecie, informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz ułatwiające orientację usługi Google Earth i Google Street View. Kolejna wchodząca w skład pakietu usługa zapewnia kierowcy dostęp do informacji na temat lotów, takich jak aktualne godziny przylotów i odlotów samolotów, opóźnienia, numery bramek czy terminali. Na ekranie prezentowane są również wolne miejsca parkingowe w rejonie miejsca docelowego lub w pobliżu samochodu – wraz z pomocnymi informacjami na temat cen parkingów i godzin ich otwarcia.

fot. Porsche
fot. Porsche

Usługi Connect App bazują na aplikacji Porsche Connect App, dostępnej bezpłatnie w sklepach iTunes oraz Google Play Store. Ułatwia ona planowanie podróży i łatwiejsze wyszukiwanie miejsc docelowych. Te ostatnie można wyszukać wcześniej na ekranie smartfona, a następnie przesłać do systemu multimedialnego w samochodzie. Po połączeniu z urządzeniem mobilnym PCM zapewnia nie tylko dostęp do zapisanej w smartfonie listy preferowanych celów, ale i do zainstalowanego w nim kalendarza. Na ekranie systemu można wyświetlić zaplanowane spotkania oraz nawigację z zapisanymi miejscami docelowymi. Ponadto, Connect App oferuje funkcje streamingu muzyki.

Internetowe centrum sterowania: Porsche Connect Portal
Portal Porsche Connect stanowi centralny punkt kontaktowy w cyfrowym świecie Porsche. Użytkownikom oferuje szeroką gamę możliwości zarządzania swoim Porsche oraz usługami mobilnymi. Za pośrednictwem portalu można sprawdzać szereg informacji na temat samochodu i konfigurować dostępne usługi internetowe.

Serce Porsche Connect: system Porsche Communication Management
Sercem Porsche Connect jest system PCM z ekranem dotykowym. Należy on do standardowej specyfikacji wszystkich modeli Porsche, a jego wersja i zakres funkcji różnią się zależnie od typu oraz opcji wyposażenia. Kolejny etap rozwoju PCM rozpoczyna nowa generacja Gran Turismo Panamera z 12,3-calowym wyświetlaczem, który stanowi podstawę całkowicie nowej koncepcji prezentacji informacji i obsługi funkcji samochodu – Porsche Advanced Cockpit, korzystającej z ekranów o wysokiej rozdzielczości oraz znanego ze smartfonów interfejsu. Po raz pierwszy PCM ma ekran startowy z możliwością konfiguracji. Niewielkie elementy interfejsu, tzw. widżety, pozwalają użytkownikowi w szybki i prosty sposób selekcjonować najważniejsze dla niego funkcje. Wszystkie wersje PCM korzystają z wyświetlacza dotykowego reagującego na zbliżenie dłoni i złożone gesty.

fot. Porsche
fot. Porsche

Przeczytaj również