Pilot Alpin 4 i olej słonecznikowy, czyli zimowa technologia Michelin

Michelin Pilot Alpin 4 jest niewątpliwym zaprzeczeniem zwrotu „nowe jest zawsze lepsze”. Choć zimowa opona od francuskiego producenta jest już dostępna na rynku jakiś czas, po raz kolejny w tym roku została wyróżniona prestiżowymi nagrodami.

Pilot Alpin 4 w dużym uproszczeniu postrzegany jest jako zimowy odpowiednik Michelin Pilot Sport 4S – inteligentnej, letniej opony przeznaczonej dla samochodów sportowych i limuzyn o najwyższych osiągach.

Lista samochodów, do których producent zaleca korzystanie właśnie z tej opony jest długa i znajdują się na niej m. in. takie marki jak Mini, BMW, Mercedes, Porsche, czy Ferrari. Pełna lista dostępna pod tym linkiem.

W roku 2017 uznana opona otrzymała prestiżowe wyróżnienie niemieckich dzienników Auto Motor und Sport, a także Auto Bild Sports Cars.

Na czym polega więc sukces opony Pilot Alpin 4? Ten kryje się przede wszystkim pod pseudonimem „StabiliGrip”. Przekładając to na j. polski, chodzi o głębokie, ułożone pod różnymi kątami trójwymiarowe lamele, zapewniające: więcej krawędzi dla większej trakcji, przełamywanie warstwy wody i odprowadzanie jej spod opony (co przy oponie zimowej często jest kluczowym czynnikiem, gdyż jeżdżąc po mieście, czy na autostradzie, to właśnie z takimi warunkami często musimy się mierzyć), a także większą stabilność klocków bieżnika.

W efekcie nasz samochód prowadzi się pewniej, a my możemy z większą precyzją przewidywać jego zachowanie. Rewolucyjna w Pilocie Alpin 4 jest także sama mieszanka, do której francuscy inżynierowie dołożyli domieszkę krzemionki i oleju słonecznikowego, co ma poprawić przyczepność w niskiej temperaturze.

Tagi: Pilot Alpin 4, opony, zima, Michelin

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

W temacie

Newsy ze świata motosportu