Nowy regulamin RSMP!

Przed kilkoma chwilami na stronie Polskiego Związku Motorowego pojawił się Regulamin Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski na rok 2018. O większości ze zmian wiedzieliśmy już wcześniej, jednak dla zawodników jest to bez wątpienia lektura obowiązkowa.

Nowy regulamin RSMP!
Podaj dalej

Czego dowiadujemy się z nowego regulaminu? Jako pierwsza w oczy rzuca się długość rajdów, o której już wcześniej sporo się mówiło: Łączna zaplanowana długość odcinków specjalnych dla rajdów kategorii I (Rajd Polski i Rajd Rzeszowski) będzie zawierać się w zakresie 170-230 km, natomiast dla rajdów kategorii II (Rajdy Świdnicki-Krause, Dolnośląski, Nadwiślański, Śląska oraz Elektrenai) w zakresie 100-120 km.

Ważnym zapisem jest to, że: Przy zachowaniu postanowień art. 2.1 i 2.8 Regulaminu Sportowego, ustala się, że trasa rajdu musi zawierać co najmniej 3 oesy, a w przypadku organizacji prologu lub odcinka miejskiego 4 oesy, w różnych lokalizacjach. Wykluczy to opcję tego, że rajd rozegra się na dwóch oesach przejeżdżanych nieprzyzwoitą wręcz ilość razy.

W punkcie 3.4 dowiadujemy się, że: Każdy rajd kategorii I musi mieścić się maksymalnie w pięciu dniach, natomiast rajd kategorii II maksymalnie w trzech dniach, zawierając w swoim programie OA, BK, zapoznanie z trasą, oes testowy, ceremonię startu, prolog, rajd, ceremonię mety, końcowe BK oraz publikację wyników. Rajd, niezależnie od kategorii, powinien kończyć się w niedzielę, jednakże dopuszcza się zakończenie rajdu w sobotę.

Bez zmian pozostaje kwestia odcinków testowych, które będą dodatkowo płatne: Na wybranym fragmencie OS lub na fragmencie drogi o charakterze zbliżonym do trasy oesów rozgrywanych podczas rajdu, organizator musi przygotować odcinek testowy. Udział w tym odcinku nie jest obowiązkowy i będzie dodatkowo płatny. W odcinku testowym mogą wziąć udział jedynie załogi, które zaznaczyły stosowne pole w zgłoszeniu do zawodów oraz wpłaciły na konto organizatora (do czasu zamknięcia terminu zgłoszeń) opłatę w wysokości 500,-PLN.

Warto zwrócić też uwagę na priorytety PZM, które mają tak wielkie znaczenie przy listach startowych poszczególnych imprez. Na ten sezon przyznane zostały one Zbigniewowi Gabrysiowi, Grzegorzowi Grzybowi, Kajetanowi Kajetanowiczowi, Miko Marczykowi, Filipowi Nivette oraz Tomaszowi Kasperczykowi.

Cały regulamin RSMP 2018 znajdziecie -> tutaj <-.

Tagi: RSMP, Mistrzostwa Polski, Rajdy

 

Przeczytaj również