Nowa reklama Volvo wprowadziła odbiorców w błąd

Reklama produktu Volvo LifePaint, zaprojektowanego by poprawić widoczność rowerzystów po zmroku, została zakazana. Wszystko dlatego, że przy produkcji spotu użyto zupełnie innego produktu.

Kampania, którą szwedzki producent rozpoczął na portalu YouTube oraz własnej stronie internetowej, ukazywała gromadę rowerzystów poruszających się po mieście z nałożonym produktem LifePaint na ich dwa koła, ubrania, a także resztę akcesoriów.

Widzowie narzekali, że reklama wprowadza w błąd, bowiem niemożliwe jest by środek działał aż tak dobrze, jak na załączonej poniżej reklamie.

Na stronie Volvo przeczytamy o LifePaint jako sprayu, którego podstawą jest woda i jest niewidoczny za dnia, natomiast po zmroku silnie oddziałuje na światło rzucane przez mijające nas samochody.

Sprawą zajął się brytyjski instytut nadzoru rynku reklamowego (ASA), a szwedzki producent tłumaczył, że do spryskania metalowych części roweru wykorzystany został inny środek tego samego producenta – Albedo100, bazujący nie na wodzie, a oleju.

Volvo zaznaczyło, że LifePaint da dokładnie taki sam efekt jak Albedo100, jednak nie będzie on aż tak trwały.

Doszliśmy do wniosku, że reklama wyolbrzymia działanie produktu LifePaint i wprowadza w błąd odbiorcę – czytamy w oświadczeniu ASA. Brytyjski instytut nakazał zdjęcie reklamy z internetu w obecnej formie.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

Newsy ze świata motosportu