Nowy numer
Numery archiwalne
Reklama w WRC
Stopka redakcyjna
Napisz do nas
Prenumerata
Lista nagrodzonych
Errata
Strefa Quizów

Uwaga!   Następny numer 190 już 23 CZERWCA 2017!
 
Errata do nr 173

 

Strona 80, Krzyżówka

Podano błędne czerwone pola potrzebne do stworzenia poprawnego hasła. Prosimy o skorzystanie z poniżeszej wersji:


 
 
Errata do nr 137

 

Strona 21, Wyniki strefy quizów z nr 136
Podano błędne odpowiedzi na pytania z poprzedniego numeru. Poprawne to:

Konkurs 1: c, b, a, d, b
Konkurs 2: c, d, b, a, b
Konkurs 3: a, b, c, b, d
Konkurs 4: c, b, d, b, a

 
 
Errata do nr 133

 

Strona 64, Artykuł "Wszystkie kamery na pokład", screen główny
Autorem filmu on-board, z którego został zaczerpnięty screen jest Wiktor Sajdak.
 
 
Errata do nr 127

 

Strona 34, Wywiad z Markiem Gieruszczakiem, lead
JEST: (...) za kierownicą tylnonapędowej Corolli, którą w Rajdzie Zimowym 1991 był drugi za Bublewiczem. POWINNO BYĆ: (...) za kierownicą tylnonapędowej Corolli, którą w Rajdzie Zimowym 1991, po odpadnięciu Bublewicza, był drugi za Przybylskim.
 
 
Errata do nr 122

 

Strefa Quizów - konkurs nr 2, pytanie nr 5
W związku z brakiem poprawnej odpowiedzi, która brzmi "5", wszelkie odpowiedzi udzielone na to pytanie będą uznawane jako poprawne.
 
Strona 54, Jan Kostrzewa - Wielka Gra
JEST: Porsche 911 RS Włocha Antonio Zaniniego. POWINNO BYĆ: Porsche 911 RS Hiszpana Antonio Zaniniego.
 
Strona 55, Jan Kostrzewa - Wielka Gra
Podpis pod zdjęciem syna z Marianem Bublewiczem.
JEST: Rajd Polski 1999. POWINNO BYĆ: Rajd Polski 1989.
 
Strona 56, Jan Kostrzewa - Wielka Gra
Podpis pod zdjęciem z Isolde Holderied.
JEST: Niemka Isolde Holderied, która startowała w tym rajdzie A-grupową Toyotą Celicą. POWINNO BYĆ: Niemka Isolde Holderied, która startowała w tym rajdzie Toyotą Corollą WRC.
 
 
Errata do nr 119
 
  Strona 4, Spis treści  

Chochlik drukarski tym razem przekręcił brzmienie nazwiska Pani Dominiki Duziak, a nie Dudziak.
Poprawna format powinna brzmieć: 48 Babskie Gadanie - Dominika Duziak

 
 
 
Errata do nr 118
 
  Strona 28, Strefa Quizów  

Do konkursu wkradł się mały błąd matematyczny. Dlatego w przypadku niemożliwości odnalezienia ściśle poprawnej odpowiedzi, proszę wybrać tę, która jest najbliższa prawdy (w sensie matematycznym).

 
 
 
Errata do nr 116
 
Strona 18, Strefa Quizów

Lista zwycięzców konkursów z numeru 115 podana na stronie 18
Magazynu Rajdowego WRC nr 116 jest poprawna.
Losowania zostały błędnie opisane na stronie www.

 
Errata do nr 112
 
Strona 63, Renault Megane Maxi
JEST: Resursy wynosiły odpowiednio: Auto-Meca, 260-265 KM (1996-1997) - 5000 km, Auto-Meca, 270-275 KM (1998) - 5000 km, Sodemo, 285 KM - 1200 km. POWINNO BYĆ: Resursy wynosiły odpowiednio: Auto-Meca, 260-265 KM (1996-1997) - 5000 km, Auto-Meca, 270-275 KM (1998) - 5000 km rajdowych, Sodemo, 285 KM - 1200 km oesowych.
Strona 63, Renault Megane Maxi
JEST: Zgodnie z ideą rajdówek typu kit car istniała możliwość zamówienia u producenta (w tym przypadku Renault Sport) zestawu akcesoriów potrzebnych do przerobienia swojego Megane do wersji Maxi. Specyfikacja oraz ukompletowanie zależały od wielkości rajdowego budżetu. Do dziś na rynku wtórnym można spotkać zarówno Evo II z fabrycznym rodowodem, jak i garażowe samoprzeróbki. W przypadku samochodu Janusza Kuliga procedura była taka, że fabryka we Francji testowała i montowała w swoich samochodach rozwiązania, które dla stajni Willy'ego Plasa były dostępne po 2-3 rajdach, a więc ze względu na ich dostępność były wdrażane później. Jeżeli chodzi o egzemplarz żółty z 1997 r. oraz granatowy z 1998 r., to była to ta sama karoseria. Ze względu na spójność z belgijskim programem Renault Polska dało się przekonać do dozbrojenia auta w nowszą specyfikację i wszystkie nowinki, które wyszły w homologacji VA na rok 1998 i zostały zamontowane w obu autach. POWINNO BYĆ: Megane Maxi nigdy nie było homologowane "kit by kit", tak jak np. Seat Ibiza. Homologowany był cały samochód począwszy od homologowanej przez Renault Sport karoserii i nie było w ogóle możliwości, żeby auto seryjne stanowiło bazę do budowy Megane Maxi. Niewiele elementów pochodziło z seryjnego samochodu (konstrukcyjnie), jak np. tylna belka. Megane Maxi był prekursorem wśród kit carów. Auto możliwe było do zakupienia wyłącznie jako całe (nawet w najuboższej wersji ale całe), dalej można je było modyfikować na podstawie homologacji VO (wariant opcja).

Do dziś na rynku wtórnym można spotkać różne ewolucje o różnym rodowodzie. W przypadku samochodu Janusza Kuliga procedura była taka, że fabryka we Francji testowała i montowała w swoich samochodach rozwiązania, które dla stajni Willy'ego Plasa były dostępne po 2-3 rajdach, a więc ze względu na ich dostępność były wdrażane później. Jeżeli chodzi o egzemplarz żółty z 1997 r. oraz granatowy z 1998 r., to była to ta sama karoseria. Ze względu na spójność z belgijskim programem Renault Polska dało się przekonać do dozbrojenia auta w nowszą specyfikację i wszystkie nowinki, które wyszły w homologacji VA na rok 1998 i zostały zamontowane w obu autach.
 
 
Errata do nr 109
 
Strona 16, Strefa Quizów

Poprawne hasło krzyżówki z nr 108 to Szutrowe Grand Prix.

 
 
Errata do nr 108
 
Strona 27, Mistrzostwa Polski, Rajd Rzeszowski

Przedstawione ponizej zdjęcie jest autorstwa Pana Zdobysława Buckiego a nie Pana Arkadiusza Bara.

 
 
Errata do nr 107
 
Strona 80, krzyżówka
W krzyżówce chochlik drukarski zjadł niektóre cyfry, poprawna strona do pobrania poniżej:
WRC 107 krzyżówka
 
 
Errata do nr 103
 
Strona 30, klasyfikacja Sprinterów po Rajdzie Mazowieckim
Poprawna punktacja wygląda następująco:
1	Hankiewicz	19
2	Maliński	16
3	Chuchała	10
4	Sawicki		9
5	Kamieński	3
6	Piękoś		2
7	Tomaszczyk	1
 

   Errata do nr 95

Strona 36-37, informacje o autorze 6 zdjęć
W związku z cyklem wydawniczym naszego magazynu, w momencie oddawania numeru do druku nie mieliśmy dostępu do oficjalnych klasyfikacji PZM po Rajdzie Orlen. W obliczonych przez nas klasyfikacjach pojawił się błąd wynikający z faktu, że Michał Sołowow nie skorzystał II dnia z SupeRally tylko zgłosił wycofanie z rajdu. Na mocy punktu 15.6 regulaminu RSMP nie zdobył on zatem żadnego punktu w całym rajdzie (stracił tym samym 8 punktów wywalczone I dnia). W związku z tym przesunięciu uległa punktacja (a czasem także miejsca w klasyfikacji) niektórych zawodników. Poniżej publikujemy poprawioną klasyfikację RSMP po Rajdzie Orlen:
1	Bouffier/Panseri	123
2	Kuchar/Dymurski		120
3	Kuzaj			102
4	Kajetanowicz		79
5	Sołowow/Baran M.	75
6	Oleksowicz/Obrębowski	44
7	Bębenek/Bębenek		39
8	Typa			25
9	Grzyb/Mazur		24
10	Czopik/Lukas		22
11	Butruk/Wilk		21
12	Staniszewski/Boba	19
13	Ruta/Rozwadowski	14
14	Protasow/Neswit		5
15	Dobrowolski/Dobrowolski	5
16	Maliński Z.		4
17	Stec/Gruszka		4
18	Kujawski/Rzemień	4
19	Chmielewski/Gospodarczyk3
20	Rzeźnik			1
21	Vouilloz/Klinger	1
22	Bełtowski/Drahan	1
 

   Errata do nr 95

Strona 36-37, informacje o autorze 6 zdjęć
JEST: Artur Radecki POWINNO BYĆ: Marcin Rybak
 

   Errata do nr 94

Strona 16, podpis do screena na samym dole
JEST: Michał Kasperek pojawił się (...), screen: Michał Kasperek POWINNO BYĆ: Dariusz Kasperek pojawił się (...), screen: Dariusz Kasperek
 
Strona 16, drugi akapit do śródtytułu "Pierwsze szutry"
JEST: Próżno było szukać bohaterów Agapitu w czołówce S2000... POWINNO BYĆ: Próżno było szukać bohaterów Elmotu w czołówce S2000...
 

   Errata do nr 93

Strona 10, tabela z klasyfikacją WRSMP po 2. rundzie
JEST: 4. Michał Wałkowski POWINNO BYĆ: 4. Michał Walkowski
 
Strona 10, ostatni akapit tekstu "Ponad 200 kierowców na starcie"
JEST: Ponownie zaciekła rywalizacja toczyła się w S1600, gdzie Jakub Cebulski (Clio) zrewanżował się Tomaszowi Baranowskiemu (Fiesta), wygrywając o 2 s. POWINNO BYĆ: Ponownie zaciekła rywalizacja toczyła się w S1600, gdzie Andrzej Piekarski (Clio) wyprzedził o zaledwie 5 s Piotra Chrobaka (Punto).
 
Strona 17, autor zdjęć w relacji z Luzickich Hor
JEST: fot. Krzysztof Babisz POWINNO BYĆ: fot. Radek Gułaj
 
Strona 31, tabela z klasyfikacją generalną
Błędnie oznaczono zwycięzcę klasy A6, którym nie została załoga Jaroszewicz/Tarapacki, tylko załoga Dobrowolski/Dobrowolski.
 

   Errata do nr 92

Strona 31, Klasyfikacja RPP po Rajdzie Warszawskim
JEST:
 1. Tutaj    10
 2. Maliński  8
 3. Kasprzyk  6
 4. Kwaśnik   5
 5. Longota   4
 6. Marciniak 3
 7. Banasik   2
 8. Stryjek   1
POWINNO BYĆ:
 1. Tutaj     15
 2. Maliński  12
 3. Kasprzyk  10
 4. Kwaśnik    8
 5. Longota    6
 6. Marciniak  5
 7. Banasik    4
 8. Stryjek    3
 9. Czekan     2
10. Ziarko     1
 
Strona 62, Odpowiedź na pytanie Mateusza z Grójca w "Kajto radzi"
JEST: Na testach w okolicach Spalonej (...) zaczęła się odklejać opona POWINNO BYĆ: Na testach w okolicach Spalonej (...) odkleja się opona
 
Strona 62, Odpowiedź na pytanie Mateusza z Grójca w "Kajto radzi"
JEST: (...) limit na każdym zakręcie jest gdzie indziej. Najszybszy jest ten kto ma zmysł, doświadczenie i umiejętności które pozwalają mu być tuż przed, a nie za innymi. POWINNO BYĆ: (...) limit na każdym zakręcie jest gdzie indziej. Najszybszy jest ten kto ma zmysł, doświadczenie i umiejętności które pozwalają mu być tuż przed, a nie za nim (limitem).
 
Strona 67, opis silnika Escorta RS Cosworth
JEST: Za sterowanie silnikiem odpowiada komputer ViPEC, pochodzący z australijskiej firmy Motec. POWINNO BYĆ: Za sterowanie silnikiem odpowiada komputer australijskiej firmy Motec.
(firma Motec oraz firma Vipec to dwie niezależne firmy, nie mające ze sobą nic wspólnego).
 
   Errata do nr 91

Strona 18, ramka "Będzie się działo..."
JEST:
www.automobilklub.krakow.pl/rajdkrakowski/
POWINNO BYĆ:
www.rajd-krakowski.pl
 
Strona 23, kalendarium imprez amatorskich
JEST: 28.04 - Rajd Warszawski POWINNO BYĆ: 28.03 - Rajd Warszawski
 
Strona 60, lead do artykułu o Garbusie
JEST: Michał Michalak POWINNO BYĆ: Mikołaj Michalak
 
Strona 61, tabela z danymi technicznymi
JEST: zbiornik: 10 l POWINNO BYĆ: zbiornik: 40 l
 
Strona 71, adres strony internetowej Rajdu Krakowskiego
JEST:
WWW.RAJDKRAKOWSKI.PL
POWINNO BYĆ:
WWW.RAJD-KRAKOWSKI.PL
 
   Errata do nr 89

Strona 4, news "Tania N-ka? TAK!"
JEST: (...) N4-, która będzie dopuszczona w mistrzostwach Polski i Rajdowym Pucharze Polski. POWINNO BYĆ: (...) N4-, która będzie dopuszczona w mistrzostwach Polski, natomiast NIE BĘDZIE DOPUSZCZONA w Rajdowym Pucharze Polski.
 
Strona 28, Polacy, akapit pod zdjęciem ciężarówki
JEST: (...) na trasie 10. etapu Jarosław Baran POWINNO BYĆ: (...) na trasie 10. etapu Grzegorz Baran
 
Strona 47, ostatni akapit
JEST: Dzięki grupie Scyzzr POWINNO BYĆ: Dzięki grupie ScyZZoR
 
Strona 50, podpis pod zdjęciem urwanego koła
JEST: Mark Higgins, Rajd Wielkiej Brytanii POWINNO BYĆ: Piotr Szcześniak, Rajd Subaru
 
Strona 74, autor głównego screena
JEST: screen Adrian Skroban POWINNO BYĆ: screen Jurek Bogdanowicz
 
   Errata do nr 88

Strona 55, lead do wywiadu z Kamilem Sumą
JEST: Na początek doskonała przygoda z poważnymi rajdami. POWINNO BYĆ: Doskonała na początek przygody z poważnymi rajdami.
 
   Errata do nr 87

Strona 71, tabela z danymi Sierry Cosworth RS gr.A
Dane dotyczące mocy oraz momentu obrotowego zostały w tabeli zamienione. Silnik w rzeczywistości miał moc 300/385 KM oraz moment 400 Nm, a nie odwrotnie.
 

Za wszystkie błędy redakcja serdecznie przeprasza.

 

magazyn | rallyZOOM | kalendarz
 (c) copyright by WRC Media S.C. redakcja zastrzega sobie możliwość zmiany zawartości numeru.