F1 pod znakiem kontrowersji?

Niedzielny wyścig w Abu Zabi, który zakończył rywalizację w sezonie 2017 z całą pewnością przejdzie do historii. I nie chodzi o wydarzenia czysto sportowe ale o to co działo się już po dekoracji zawodników.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, przedstawiciele Liberty Media, właściciela cyklu Formuły 1 zaprezentowali nowe logo, które będzie obowiązywało już od następnego sezonu. Już kilka dni wcześniej do europejskiego urzędu patentowego zostały zgłoszone trzy propozycje nowej grafiki.

Ostateczny wybór padł na ostatnie logo, którego barwę zmieniono finalnie z czerni na czerwień. Właścicielom nie podobało się głównie w starej wersji ulokowanie numeru 1 w pustej przestrzeni – Chcemy wprowadzić do cyklu powiew świeżej energii. Naszym zdaniem nowe logo to świetny pomysł. Chcemy zapewnić Formule 1 innowację i jednocześnie uprościć wzór. Takie działanie przybliża nas do dopasowania się do realiów panujących obecnie w przestrzeni cyfrowej – skomentował szef do spraw komercyjnych, Sean Bratches. W sieci dostępny jest już oficjalny klip prezentujący nowe logo.

Zmiana starej wersji graficznej, która była w użyciu od 23 lat wywołała sporo kontrowersji. Swoje wątpliwości wyrazili m.in. Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Sebastian Vettel oraz szef Mercedesa, Toto Wolff. W mediach społecznościowych rozgorzała natomiast silna dyskusja rozkładająca pomysł z wprowadzeniem nowego logo na czynniki pierwsze.

Ciekawe czy właściciele F1 projektując nowe logo brali pod uwagę jego wyświetlanie w pomniejszonej wersji, jak choćby na FB czy TT. Jak dla mnie jest kompletnie nieczytelne.

Publié par Wojciech Garbarz sur dimanche 26 novembre 2017

 

W zamyśle artystycznym nowa grafika przedstawia dwa bolidy zbliżające się do linii mety. Edycja logotypu jest zaledwie jednym z elementów większych zmian, które dla kibiców przygotowali organizatorzy i właściciele cyklu. W następnej kolejności ewolucja dosięgnąć ma tematu detali związanych z prowadzeniem transmisji telewizyjnych oraz nowego designu strony internetowej.

Obowiązujące od 23 lat logo prezentowało się następująco.

Od przyszłego roku zastąpi je nowa grafika.

Tagi: F1, Nowe logo F1

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

W temacie

Newsy ze świata motosportu