i20 R5 na asfaltowej nawierzchni

i20 R5 na asfaltowej nawierzchni

Podaj dalej

Hyundai wspólnie z Kevinem Abbringiem ukończyli pierwsze testy nowego Hyundaia i20 R5 na południu Francji. Kierowca testowy zespołu podczas czterech dni testów zbierał doświadczenie na szutrze i po raz pierwszy wyjechał samochodem w „ukrytym” malowaniu na asfaltową nawierzchnię.

fot. Hyundai
fot. Hyundai

Podczas pełnych czterech dni testowych zespół Hyundaia sprawdzał i rozwijał systemy chłodzące zmodyfikowanego silnika. Pod maską silnika i przednim zderzakiem znalazły się nowa 1,6-litrowa jednostka turbo z 32-mm zwężką oraz 5-biegowa skrzynia biegów.

Przejście na specyfikację asfaltową, z większymi hamulcami i innymi ustawieniami zawieszenia, pozwoliło zespołowi na kolejne dwa dni testów na asfaltowych drogach. Rozpoczęcie testów na tej nawierzchni jest ważne dla rozwoju i20 R5 – mówi Andrew Johns, związany z projektem samochodów klienckich. Potencjalni kupcy muszą być pewni niezawodności samochodu i jego poziomu czy to na nawierzchni szutrowej, czy asfaltowej. Kluczem jest więc dobre spożytkowanie tych testów, zwiększając niezawodność i tempo.

Zespół przyznał także, że marzec był dla niego wyjątkowo pracowitym miesiącem, gdyż otrzymali pierwsze zamówienia na dwa i20 R5 nowej generacji dla prywatnego włoskiego zespołu.

Cieszymy się z tak dużego zainteresowania programem R5 już na tym etapie naszej pracy – powiedział Andrew.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News