Droga na podium

Ubiegły sezon był pierwszym pełnym w rallycrossowych mistrzostwach świata dla ekipy założonej przez Kena Blocka – Hoonigan Racing Division. Należy określić go bardzo udanym, gdyż drugi kierowca wspieranego przez Forda teamu – Andreas Bakkerud ostatecznie zajął 3. miejsce.

Droga na podium
Podaj dalej

Montalegre & Hockenheim

Pierwszą rundą dla zawodników startujących w Fordach Focusach RS była Portugalia. Tam też w serca kibiców wlana została nadzieja, gdyż Bakkerud zajął bardzo dobre 4. miejsce. Konkurencyjność auta potwierdzona została Hockenheim, gdzie na podium zawodów stanął Ken Block.

Belgia & Lydden Hill & Hell

Następne rundy w Belgii i Wielkiej Brytanii nieco ostudziły zapędy Hoonigan Racing, jednak jak się później okazało, była to jedynie cisza przed burzą. Marsz w górę tabeli rozpoczął się już od słynnego RX w Norwegii. Na torze w Hell Bakkerud okazał się absolutnie bezkonkurencyjny. Norweg na własnej ziemi wygrał wszystko, co było możliwe – wszystkie biegi kwalifikacyjne, półfinał i finał.

VICTORY at #RallycrossInHell!! Big thanks to all supporters and spectators, you are amazing!!! #WorldRX

Post udostępniony przez Andreas Bakkerud (@andreasbakkerud)

Holjes & Kanada & Loheac

Na szwedzkim klasyku w Holjes znów najlepszy okazał się Bakkerud. Po dwóch zwycięstwach przyszła pora na dwa 2. miejsca w Kanadzie i Francji. Tam od zawodnika Forda lepsi okazali się Szwedzi – Timmy Hansen oraz Johan Kristofferson. Wyścig na francuskim torze Loheac był także pierwszym, gdzie w finale znaleźli się obaj kierowcy Hoonigana. 6. miejsce zajął Ken Block.

Barcelona & Ryga

Po serii bardzo dobrych imprez Bakkerud zajmował w klasyfikacji 4. miejsce, tuż za Solbergiem, Ekstromem oraz Kristoffersonem. Następnie nadeszła pora na Barcelonę, oraz Rygę. Tam Norweg zajął odpowiednio 7. i 4. miejsca.

Estering & Rosario

Na przestrzeni sezonu Andreas Bakkerud nauczył nas jednak, że po słabszych wynikach przychodzi pora na eksplozję formy. Tak też stało się i tym razem. Podczas dwóch ostatnich rund zawodnik podróżujący Fordem Focusem RS zajął 3. lokatę w Estering i wygrał zwieńczenie sezonu w Argentynie. Ten doskonały finisz cyklu pozwolił mu na awans na podium. Zaledwie jednego punktu zabrakło wtedy, aby pokonać Kristoffersona i zostać vice-mistrzem świata.

Zawodnicy Hoonigan Racing Division wspieranego przez Forda udowodnili w zeszłym sezonie jak bardzo konkurencyjną konstrukcją dysponują. Po poprawkach w trakcie zimy powinniśmy przygotować się na atak ze strony Andreasa Bakkeruda oraz Kena Blocka w tegorocznej kampanii.

Przeczytaj również