911 GT3 RS – motorsportowe korzenie

Zielone piekło to nazwa określająca najbardziej emocjonujący fragment toru Nurburgring. Zielone Porsche w tym piekle czuje się jak ryba w wodzie! To wręcz jego naturalne środowisko. Poznajcie nowe Porsche 911 GT3 RS

W tym roku na targach w Genewie mogliśmy pierwszy raz na żywo podziwiać tego pięknego potwora z diabelskim charakterem. Auto mimo że jest dopuszczone do ruchu publicznego, najlepiej czuje się na torze wyścigowym. Właśnie tak zostało skonstruowane, aby kierowca mógł przeżywać niezapomniane emocje, które towarzyszą zawodowym kierowcom wyścigowym!

Postanowiliśmy przyjrzeć się szczegółowo tej niebagatelnej maszynie.

 

Tradycyjnie zacznijmy od tego, co pod maską. Sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,996 cm3 generuje 383 kW (520 km) mocy i maksymalny moment obrotowy rzędu 470 Nm.

Samochód do 60 km/h przyśpiesza w 3 sekundy, do 100 km/h w 3,2 sekundy, a do 200 km/h w 10,6 s.

Takie osiągi niebyły by możliwe, gdyby nie odpowiednia skrzynia biegów i blokada tylnego mechanizmu różnicowego. 7-biegowa przekładnia PDK pozwala przerzucać biegi niezwykle płynnie i szybko.

Nowe Porsche bazuje na modelu 911 GT3, jednak uległo ono dodatkowej modyfikacji. Zmiany nastąpiły nie tylko w jednostce napędowej. Podwozie zostało zestrojone na nowo z układem skrętnym tylnej osi, zaprojektowanym z myślą o uzyskaniu jak najlepszej maksymalnej dynamiki i precyzji prowadzenia.

Szerokie nadwozie połączone z tylnym skrzydłem polepsza właściwości aerodynamiczne. Potężne koła w rozmiarze 265/35/20 z przodu oraz 325/30/21 z tyłu z oponami Michelin Pilot Sport Cup 2, zapewniają świetną przyczepność w najtrudniejszych warunkach. Rozwiązania ze świata motosportu stosowane przez firmę Michelin, idealnie sprawdzą się w nowym Porsche.

Wsiadając za kierownicę GT3 RS możemy poczuć się jak w rasowej wyścigówce. Naszym oczom ukazuje się 3-ramienna sportowa kierownica bez zbędnych bajerów.

Siedzimy w fotelu kubełkowym wykonanym z włókna węglowego, który zapewnia nam doskonałe czucie samochodu i komfort prowadzenia. Obrotomierz został umieszczony w centralnym punkcie, dzięki czemu łatwo możemy kontrolować zakres obrotów silnika w trakcie jazdy. Na drzwiach zamontowano lekkie panele z pętlami do otwierania i siatkami do przechowywania drobiazgów. Zbędne wygłuszenia zostały usunięte przez inżynierów.

Przejdźmy teraz do wymiarów nadwozia. Długość auta to 4,557 mm, szerokość bez lusterek wynosi 1,880 mm, wysokość 1,297 mm, a rozstaw osi 2,453 mm. Masa własna samochodu to 1,430 kg. Stosunek ciężaru do mocy wygląda też nieźle i wynosi 3.7 kg/kW (2.75 kg/hp).

Wszystkie aktualne sportowe modele Porsche z rodziny GT są dostępne z pakietem Clubsport. Tak samo będzie z GT3 RS. Pakiet ten obejmuje pałąk przeciwkapotażowy, ręczną gaśnicę, przygotowanie wyłącznika prądu i 6-punktowe pasy sportowe.

Jeśli to dla was za mało Porsche ma wyjątkowy pakiet dla najbardziej wymagających klientów o nazwie Weissach. Dzięki niemu wasz samochód będzie miał jeszcze niższą masę. Zawiera on dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego oraz obręcze z magnezu.

Tagi: Porsche, Porsche 911 GT3 RSGT3 RSPorsche Polska, Michelin

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on Twitter

W temacie

Newsy ze świata motosportu